Kräv att regeringen erkänner folkmordet 1915

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Kräv att regeringen erkänner folkmordet 1915.


Gäst

#26

2015-04-25 17:51

Har man någon heder i kroppen så erkänner man dessa folkmord!

Gäst

#27

2015-04-25 18:51

Som en armenisk demonstrant i Stockholm sa i Ekot på hundraårsdagen: det handlar om att erkänna sanningen som alla seriösa forskare är ense om: det var ett folkmord.

Gäst

#28

2015-04-25 19:01

Kommer aldrig glömma berättelserna från mina föräldrar som drabbads våra förfäderna och den ska vidare berättas till mina barn och barnbarn. Vi är levande bevis att vi finns.

Gäst

#29

2015-04-25 19:19

För att jag är Syrian och det är min skyldighet att hjälpa till och stödja sånt

Gäst

#30

2015-04-25 19:19

För att jag tänkte rättvisa och tycker att Turkiet ska erkänna folkmordet 1915

Gäst

#31

2015-04-25 20:33

För att hedra de som har forlorat sina liv, för alla som har överlevt men aldrig vågat berätta. Måste vi höja våra röster tills de blir hörda


Gäst

#32

2015-04-26 05:50

Sluta förneka

Gäst

#33

2015-04-26 08:22

Otroligt viktig anledning att erkänna
Var är syrianska namnet läser bara assyriska???

#34 Re:

2015-04-26 10:51

#1: -  

 


Gäst

#35 ..........

2015-04-26 11:40

..................


Gäst

#36

2015-04-27 09:46

För att jag vill att folkmordet skall erkännas!!!!

Gäst

#37

2015-04-29 15:13

För att folkmordet måste erkännas!!

Gäst

#38

2015-04-29 15:13

Av min familj som var på 61 medlemmar innan SAYFO överlevda bara min farfar och två av hans kusiner som blev bortrövade av kurder.

Det är ett mirakel hur farfar överlevda, farfar reste genom SAYFO, han gick efter en insamlat konvoj med korn som var på en planerat och medveten sätt samlat från dom kristna byarna med utsvältning som syfte. konvojen gick till turkiska militären ock kallas "zagihra". Konvojen gick från Kerboran med desination långt bortom Diyarbakir och det är genom denna resa farfar har sätt massiva, massiva, massiva mördandet över alt av alla kristna över en häll region och inte bara i Kerboran. Även dom 20 med resande personer som var kristna blev mördade förutom 3 som sprang och ingen vet vad som hände dom. "Hancar" var satt även på farfars hals och det började blödde när plötslig en äldre man tyckte synd om den klena pojken..... farfars historia kan beskrivas i en hel bok.

Farfars upplevelse av SAYFO är unik eftersom han har sätt den över en häll region och inte bara på en plats.

Förtrycket, diskrimineringen, förföljelser, svårigheterna, ångest/trauma och lidelse som farfar och hans kristna med mänskor genom gått under och efter SAYFO är obeskrivliga. Farfar har berättat mycket till mig. Turkar och Kurders fantasi för att mörda och slakta var obegränsad grov för att göra det på en medveten sätt till så lidelsefull som möjlig. Alltså dom var inte nöjda med att bara mörda utan det skulle vara på ett lidelsefull sätt har farfar berättat.Det hälla gick ut på att alla kristna oberoende vilken etniskt tillhörighet blev systematisk utrotade har farfar berättat för oss.

Det fans en liten del kurder som var barmhärtiga och räddade nogra kristna, den äldre man som räddade farfar var kurd sa han.

Farmor så bland annat hur små barns huvud blev avhuggad i deras mors famn med svärd, hur gravida kvinnors mage blev uppskuren med "hancar" och lidelsen går inte att beskriva med ord sa hon alltid.....

Detta av världs sammfundet ansvarslösa;icke erkännande av folkemordet SAYFO i nu 100 år är ett svek mot allt det mänskliga av högsta grad! Det vore ett stort, stort, stort skam att fortsätta i dena spår.

FOLKEMORDET MÅSTE ERKÄNNAS...!!!

Democracy & Justice

#39 Assyrian Genocide!

2015-04-29 15:20

You do not need to be an Assyrian to support the Assyrian cause, you simply need to be a human!


Gäst

#40

2015-04-29 20:18

Hejsan. Självklart är det folkmord, som aldrig skall upprepas, och dessa kurder som inte fattar vad de har gjort. De själva vill att några tusen av deras egna skall kalas för folkmord, jag anser INTE det, kanske andra tycker det. Stakars dessa folk vad de har utstå sen 1915-16 vilken maktlös het de måste känna sig dessa människor. Gud vare med dem. Men Daniel

Gäst

#41

2015-05-13 09:15

#FREEASSYRIA

Gäst

#42

2015-05-22 01:42

Det redan finns ett erkännande från Sveriges riksdag på folkmord Seyfo och det behövs et erkännande av även Sveriges regering som komplettering. Socialdemokraterna lovade under valrörelsen att ett erkännande på detta folkmord kommer att ske av en Socialdemokratisk regering och löften bör hållas, annars det Socialdemokraterna säger inte längre är trovärdigt, i alla fall inte hos assyrierna. Dessutom är ett erkännande på detta folkmord bra för alla parter, eftersom det kommer att lindra offrens ättlingars lidande, men också leda till försoning .