Rädda Laholms Ryttarförening

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda Laholms Ryttarförening.


Gäst

#1

2015-03-22 18:24

Tycker att Laholm alltid anordnar proffsiga trevliga tävlingar. Vi i vår förening, Rappestad Ridklubb, har som tradition att åka ett helt gäng på Laholms tävlingar, vi bor på närliggande vandrarhem, i husvagnar och husbilar och har n härlig minisemester kombinerat med tävling. Synd om det inte får fortsätta!

Gäst

#2

2015-03-22 18:28

För att jag bryr mig om ridsport!

Gäst

#3

2015-03-22 19:16

Laholm är min hemstad. Jag började rida som 6-åring på sommarridskolan på Bonnarp med Berit Nordstrand som lärare. Jag växte upp med hästarna o Berit som mentor. Berit gick bort alldeles för tidigt men hon finns alltid i mitt minne. Laholms ryttarförening är den klubb jag började tävla för och gjorde tills jag slutade med hästar. Laholms ryttarförening är den trevligaste klubb jag någonsin varit medlem i. Detta underbara engagemang av alla i o runt klubben. Det är en fullständig skam för Laholm om denna förening försvinner! 


Gäst

#4

2015-03-22 20:25

För mig står ryttarföreningen o anläggningen i Ahla för e social insats i samhället lokalt, regionalt o bör få finnas kvar i nuvarande regi.

Gäst

#5

2015-03-22 21:23

Jag har skrivit på för att jag tycker att föreningen har anordnat jättefina tävlingar och att det bör bevaras för framtidens ungdomar i Halland, södra Sverige och till alla tävlingsintresserade hästmänniskor samt att föreningen engagerar och bidrar till ungdomsverksamhet och i alla åldrar som utövar denna sport i Sverige alltså bredden" av entusiaster av hästsport. Kommunen måste bevara detta och tänka på ungdomen i kommunen!!!
RÄDDA LAHOLMS RF

#6 Re:

2015-03-22 21:33

#1: -  

 Tack för din medverkan. Skriv gärna din kommentar på Laholms Kommuns Facebook sida!

 

RÄDDA LAHOLMS RF

#7 Re:

2015-03-22 21:34

#3: -  

 Tack för din medverkan. Skriv gärna din kommentar på Laholms Kommuns Facebook sida!

RÄDDA LAHOLMS RF

#8 Re:

2015-03-22 21:35

#4: -  

 Tack för din medverkan. Skriv gärna din kommentar på Laholms Kommuns Facebook sida!

RÄDDA LAHOLMS RF

#9 Re:

2015-03-22 21:36

#5: -  

 Tack för din medverkan. Skriv gärna din kommentar på Laholms Kommuns Facebook sida!

 


Gäst

#10

2015-03-23 03:54

För att dom kämpar för stt rädda sin ryttarförening och det är något jag känner igen, tyvärr förlorade vi mot vår kommun, men hoppas att den här kampen slutar på ett bättre sätt!

Gäst

#11

2015-03-23 04:26

Tycker det är en jättetrevlig anläggning som ska vara kvar.Kan för mitt liv inte begripa hur man kan komma på något så dumt...jag trodde det var ett Aprilskämt ...men det var ju inte 1april.

Gäst

#12

2015-03-23 05:26

För att visa hur viktig ridsporten är!

Gäst

#13

2015-03-23 05:52

Jag har hört mycket bra om klubben, jag har själv aldrig varit där men tycker att det verkar vara en bra klubb, därför tycker jag att det skulle vara synd att lägga ner den. Själv så vill jag gärna dit och tävla och skapa mer minnen med min ponny.

Gäst

#14

2015-03-23 05:55

Politiker som tror att de är översittare och inte vet något om ridsport. Klart att föreningen ska vara kvar. Om de lägger ner föreningen så hoppas jag de tar bort en fotbollsförening, och säljer den planen också så det blir lika fördelat

Gäst

#15

2015-03-23 06:38

En ridklubb ger så mycket tillbaks till sin kommun, men tyvärr tror jag många inom kommunerna runt om i landet är för dåligt insatta i hur stor skillnad det är på att driva denna typ av verksamhet mot andra ideella föreningar. Inte minst då kvar som t.ex. djurskyddslagen. Själv har jag många fina minnen från ridläger ute i Ahla i början av 90-talet!


Gäst

#16

2015-03-23 07:39

Jag skrev på för att rädda en verksamhet som sträcker sig från gammal till ung och för att den här kommunen inte ska dö ut fullständigt. Laholms kommun : tänk utanför boxen.

Gäst

#17

2015-03-23 07:51

Det vore en tragedi om denna fantastiska tävlingsplats inte skulle få finnas mer. Underbara människor fantastiskt välskött och alltid lika välorganiserat. Jag och min familj planerar året och semestrar efter när det är tävlingar där !!!

Gäst

#18

2015-03-23 07:57

Det vore så himla synd om denna fina anläggning inte får finns kvar i samma anda som idag. Det är en mkt trevlig tävlingsplats! Mycket omtyckt av alla!

Gäst

#19

2015-03-23 09:25

Vill ha kvar Laholms ryttarförenimg! Det är viktigt!

Gäst

#20

2015-03-23 09:30

Laholms Rf anordnar väldigt trevliga tävlingar som lockar många besökare tilll Laholm, besökare som annars kanske bara fortsatt åka förbi men genom tävlingarna på Laholms Rf liksom jag och min familj upptäckt den söta staden och stränderna..
Stolpskott kan alla göra, visa nu att ni kommunpolitiker oxå kan rätta till det som blivit tokigt! Satsa på er orts Rf, stjälp inte!!

Gäst

#21

2015-03-23 09:52

Jag tycker att anläggningen ska tillhöra Laholms Ryttarförening. Föreningen har och gör ett enormt fint ideellt arbete som är positivt för ridsporten i Halland.

Gäst

#22

2015-03-23 11:38

Det är inte klokt att ridsporten alltid ska diskrimineras, bara för att det inte är någon ridskola på anläggningen betyder inte det att den inte har någon betydelse för klubben. Den står inte tom, den används flitigt för tävlingar och träningar. Kan dem inte sälja en fotbollsplan istället? Nej just det, det är ju en killsport och många högt uppsatta i kommunen är säkert fotbollsintresserade så det går ju inte.

Gäst

#23

2015-03-23 13:04

Fin och mycket trevlig ridklubb som är värd att finns kvar!

Gäst

#24

2015-03-23 13:08

För att jag vill att Laholms ryttarförening ska få ha kvar sin anläggning

Gäst

#25

2015-03-23 13:42

En fin anläggning som alltid är ett nöje att besöka! Anar att det är svårt att bedriva ridskola i Laholms kommun, då det ej finns i närområdet. Hade önskat att klubben fått hjälp att uppfylla kommunens önskemål istället för att förlita sig på privata intressenter.