Högre moral inom det som kallas viltvård, tack!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Högre moral inom det som kallas viltvård, tack!.


Gäst

#1

2015-03-22 10:00

Det som pågår i Sverige med aktuell viltvård som till synes verkar att gå ut på att nyttja levande vilda djur såsom förströelse för viltvårdare. Tyckes vara en omskrivning för en grupp människor vilka innehar ett gemensamt särintresse - att avliva djur, med vapen och fällor. Utan begränsning, utan etik och moral, utan erforderligt syfte. Vilket syfte kan överhuvudtaget berättiga människors lusta att taga liv av daga, vilt liv, vilda djurs liv? Vem tar sig rätten att med berått våld mörda friska djur och kalla det viltvård samt därtill poängsätta detta illdåd och se det som en vinst att erhålla flest nedlagda friska fina vilda djur? Hur kan detta vara förenligt med svensk lag?

Gäst

#2

2015-03-22 10:11

En fullständigt sanslös utrotning av våra vilda djur sker idag. idag skjuts inte djur för att skaffa mat, utan den viltvård vi idag ser handlar om ren nöjesjakt där allt handlar om att söka spänning, och att leka i skogen med djuren tills de dör. Jakt förekommer året runt så gott som alla dagar på något djur, när får de vila? Svar aldrig! Stressen måste vara enorm i skogen.

Gäst

#3

2015-03-22 10:21

Denna petition är av yttersta vilt då jakten i Sverige totalhavererat utan kontroll och därmed blivit ett reellt hot mot djur, natur &
Miljö!

Gäst

#4

2015-03-22 10:42

Vill ha stopp på vansinnet mot våra djur!

Gäst

#5

2015-03-22 11:24

Sverige är inne på helt fel väg när det gäller djur och natur!
Redan som liten fick jag lära mig att respektera djur och natur,och allt som lever där. Men dagens unga ska dras in i denna avskyvärda synen på vilda djur- man ska få belöning för att döda! Tillräckligt många unga har redan lärt sig att ta till vapen. Dags att sätta stopp och rädda liv istället!

Gäst

#6

2015-03-22 11:57

Ønsker mangfold i naturen.Ikke klapp jakt!

Gäst

#7

2015-03-22 12:06

Sveriges befolkning borde skydda våran vilda natur & dess djur som lever där! Förstör naturen å de vilda djuren så förstör vi också oss själva-människo släktet!

Gäst

#8

2015-03-22 13:18

Jakt som bare skal være til for underholdning og attpå som konkuranse vil uansett medføre ekstra lidelse for dyrene som vil bli forfulgt intensivt.
Hele arrangementet viser en forakt for våre medskapninger som jeg opplever både sørgelig og uetisk!

Gäst

#9

2015-03-22 15:18

Det er en meningsløs forfølgelse av rovdyr og ulv spesielt. Det er alle lands ansvar og få de ut av rødlisten og la det bli en livskraftig stamme! Naturen og menneskene trenger rovdyrene, de beriket også våre liv!! Det hører ikke hjemme i et opplyst,
sivilisert samfunn å drive utrydningspolitikk på rovdyr!

Gäst

#10

2015-03-22 15:19

jag anser att det är bedrövligt att det ska få vara ett nöje och en tävling att döda levande varelser. Djur är kännande varelser med familjebindningar precis som vi. Jag vill se fler djur i naturen inte fler jägare.

Gäst

#11

2015-03-22 17:20

Hur kan det komma sig att man kan vara stolt och sätta poäng på de djur man har DÖDAT! Tycker att jakt är sjukt över huvud taget, men det här tar väl ändå priset. Måste få reagera!!!!

Gäst

#12

2015-03-22 17:48

Jag motsätter mig jakt på djur. Det borde förbjudas i lag.

Gäst

#13

2015-03-22 19:44

Den här varianten är helt enkelt pervers!

Gäst

#14

2015-03-23 03:01

För att jag vill värna om de vilda djurens rätt till ett bra liv.

Gäst

#15

2015-03-23 04:56

Det är oerhört viktigt med jägare med moral i vårt samhälle. Att påstå att ju fler du skjuter desto bättre skulle vara främjande för en skytt är totalt nonsens. Man ska ha respekt för vapnet och inte minst för viltet. Med ett skott ska ett vilt fällas och dö med en gång. En bra skytt kännetecknas på att den har koll på omgivningen, har koll på viltet och om minsta tveksamhet finns så skjuter man inte.

Gäst

#16

2015-03-23 06:23

Det är helt förkastligt att sätta vapen i händerna på människor som inte förstår ansvaret det innebär.

Gäst

#17

2015-03-24 01:19

Jag gillar inte alls den iden att skjuta vilda djur för att få på ängdet är sjukt och dumma ideer. Djur har rätt att få leva och det är ett sätt att utrota djur om man gör så och det är som att skjuter för nöje och dethär måste sätta stopp på. Det är inte axeptabelt och jag blir upprörd.

Gäst

#18

2015-03-25 07:14

Vargarna har rätt att leva i vår natur. Dom behövs

Gäst

#19

2015-03-25 07:21

Låt alla rovdjuren leva in PEACE

Gäst

#20

2015-03-25 16:41

Jag är rädd om djur och natur, jag tycker att alla borde ta ett ansvar!!

Gäst

#21

2015-03-25 18:09

Det handlar om moral och etik. Man ska absolut inte ha tävlingar om att döda flest levande varelser. Vill ha en levande natur med djur. Rovdjuren behöver skogens mat, så det påverkar alla arter om det skjuts för nöjes skull.

Gäst

#22

2015-03-25 21:27

Tycker detta är osmakligt!!

Gäst

#23

2015-03-26 21:00

Jag har gått Jägarkurs 2015 och saknar helt diskussionen om etik i undervisningen  tex trofejakt i landet och utomlands, ifrågasättandet av vissa fällor eller tex lämplighet att bli jägare.


Det finns inga synkontroller, inget aktivt arbete från Jägarförbundet mot alla rötägg samt tjuvjägare , ingen lämplighetstest, man tillåter ivrigare studenter ifrågasätta diskussionen om etik och avbryta den med kommentaren " fel forum för att diskutera etik", trots att en del enbart är där för att lära sig mer men inte nödvändigtvis döda djur.

Fb tillåter sarkasm, hot på värnare, ironi samt en del okunskaper om vargens betydelse och rätt till liv. Länsstyrelsen går på rykten för att fastställa skyddsjakt, man använder vargdödade hundar som ursäkt för att dräpa vargar. Man arbetar aktivt på ställen med att vilja utrota vargen i Sverige. Skadar och förföljer varg. Lobbyversamhet, hot mot människor på landsbygden som inte håller med jägarkåren.

Fega politiker och okunniga tjänstemän som tar beslut.

Vem har tillåtit oss människor att spela Gud ???? Vart har respekten för djur och natur tagit vägen? Sen när har djur blivit en bricka i ett politisk och offentligt rum? Jag skäms att vara människa och att leva i ett sådant samhälle!!


Gäst

#24

2015-04-02 06:11

jag är en stor djurälskare dessutom vegeterian

Gäst

#25

2015-04-09 09:53

det behövs väl ingen närmare kommentar tycker jag.Det talar för sig själv det djupt oetiska i synen på våra vilda djur.