TRIST UTAN TURISM - Låt turismprogrammet stanna

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition TRIST UTAN TURISM - Låt turismprogrammet stanna.


Gäst

#1

2015-03-06 14:48

Ni kan ju inte lägga ner det programmet!?
Cecilia

#2 Re:

2015-03-06 15:07

#1: -  

 Nej det är precis därför vi försöker få folk att skriva under!!


Gäst

#3

2015-03-06 15:08

Ni borde länka till artiklar/dokument så vi får se LiUs bild av hanteringen.

Cecilia

#4 Re:

2015-03-06 15:17

#3: -  

 Det finns ännu inte handlingar som är officiella i ärendet utan det är en kallelse till mötet, där beslutet ska tas, som kommit ut. Universitetet har ännu inte hunnit uttalat sig i frågan om hanteringen av detta. Ni kan hålla er uppdaterade genom att hålla koll på StuFFs facebooksida eller genom att kontakta sektionen i början av nästa vecka!


Gäst

#5

2015-03-07 10:28

Så här får det inte gå till inom det svenska skolsystemet. Elever har rätt att få en fullständig utbildning innan det ens kommer på tal om att stänga ner ett program.

Gäst

#6 Re:

2015-03-07 15:06

#5: -  

Sakupplysning: det är studenter och inte elever det handlar om här. 

ZimpFLOSCHK
Gäst

#7

2015-03-08 17:14

FAN I HELVETE KAN INTE GÅ TILL PÅ DE HÄR VISET I HELVETE FAN VOI VITT'U PAJALA BAJALA DOSVEDANYA


Gäst

#8

2015-03-12 21:01

Att ett välrenommerat universitet ryggar för att ett nystartat program i en expanderande bransch är för mig beklämmande. Självklart går det inte att starta ett nytt utbildningsprogram utan att det svajar lite och det torde vara självklar vetskap hos just Linköpings Universitet varpå jag gissar att beslutet är mer av politisk karaktär med en agenda där populism och kortsiktiga lösningar ligger högt prioriterat. Det är fel och i mitt tycke osmakligt så därför skriver jag under denna petition.

Gäst

#9

2015-03-13 08:47

Om nystartade program läggs ned enbart på grund av barnsjukdommar i rädsla för kritik blir det i förlängningen svårt för universitet att rekrytera både studenter och personal till nya utbildningar då osäkerheten kan leda till oro att studera eller arbeta med sådana.

Risken är då att universitet och högskolor inte kan hänga med i samhällsutvecklingen.

En sådan situation skulle vara oerhört olycklig.

Linköpings universitet borde visa att de stöttar sina studenter och att de litar till sina anställdas kompetens att lösa eventuella problem! 

Den taffliga hanteringen av detta ärende är pinsam för universitetet i fråga som offentligt borde be sina studenter om ursäkt.