Vuxnas rätt till Konduktiv Pedagogik

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vuxnas rätt till Konduktiv Pedagogik.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-11-28 13:53



Gäst

#2

2014-11-30 17:25

Det var på tiden att någon tog ta i detta.

Anonymous

#3 Re:

2014-12-01 15:29

#2: -  

 Hej!

Tack för stödet. Tillsammans kan vi göra skillnad 

 


Gäst

#4

2014-12-17 05:47

Vi måste sätta omsorg och vård och skola i främsta rummet
Och kan aldrig begränsas av tid ålder eller ekonomi !

Gäst

#5 Re: Tack för stödet

2014-12-17 13:50

#4: -  

 Exakt vad jag vill kämpa för! Man ska inte behöva bli ruinerad på pengar bara för att man uppnått en viss ålder. Mitt måtto är att kämpa för det som är bäst för människan gör det tills du fått din vilja igenom. Ibland lyckas man dock inte men då ska du vara stolt över att du försökt. Alla kan förändra ett samhälle om man bara vill men ensam är inte stark. 

 

Tack för din underskrift! Du gör skillnad!


Gäst

#6

2015-01-03 16:39

Det är självklart att Alla som behöver ha träning ska få ha möjlighet till att träna!

Gäst

#7 Re:

2015-01-04 18:51

#6: -  

 Tack för stödet

Sara

#8

2015-01-07 12:00

Har man inte redan rätt till rehab och sjukgymnastik? Ingår inte träningen där? Vad är argumenten för att den inte ska göra det?
Vad är skillnaden på rehab och konduktiv träning?

sara

#9 Re: Inte samma kunskap

2015-01-07 17:11

#8: Sara -  

 Bristfällig kunskap om alternativa möjligheter att träna upp motoriska färdigheter. De har enligt mig ett inrutat tankesätt och är negativa. Som till exempel när jag skulle testa ett gåbord sa min dåvarande sjukgymnast att hon för det första inte trodde att jag kunde resa mig upp ur rullstolen fast jag alltid kunnat det, för det andra att jag inte kunde gå med gåbordet eftersom jag korsar benen. Dock är inte alla sjukgymnaster så, jag har tyvärr bara träffat två som är bra. Tack vare Konduktiv Pedagoik har jag fått en bendelare som gör att jag kan gå med gåbordet nästintill obehindrat. Men det huvudsakliga målet är självklart att få ökad kroppskontroll etc och använda så lite hjälpmedel som möjligt. Conductors (tränarna) har dessutom en fyraårig utbildnig inom neurologiska skador vilket hab. inte har.


Gäst

#10

2015-02-04 09:13

Det är viktigt att alla som behöver det kan få den träning som behövs för att leva ett så fullödigt liv som möjligt!

Gäst

#11

2015-02-16 16:15

varför lägga ner nått som funkar`?

Gäst

#12

2015-04-30 12:08

Därför jag tycker alla ska ha rätt till att få lära sig så mycket som de kan, även om det tar längre tid för vissa..

Gäst

#13

2015-05-25 14:23

För att det är för ett bra syfte och jag tycker både Julia och andra ska få ha ett mer självständigt liv och inte bli hindrade p.g.a att dom nått en viss ålder. Snacka om snuvad på konfekten eller vad man nu vill kalla det.. Bara kriga på! One Love!