Vi stödjer en intersektionell & transinkluderande feminism
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
Ja, men tyvärr har en transkritisk feminism fått stöd av flera tunga feministiska namn på sistone
Re:
Tycker det är så himla onödigt att jämföra grad av känsla av förtryck. För i slutänden handlar det bara om känslor. Jag är förtryckt, du är förtryckt. Kan vi inte bara säga att ingen ska behöva känna sig förtryckt och försöka kämpa för det? Det finns ingen som förtjänar förtrycket mindre än någon annan.
Får se hur många anhängare av sexköpslagen som dyker upp här. Transinkludering sträcker sig i stort sätt aldrig hela vägen ned till de som på allvar behöver den. De av oss som är i sex-industrin får utstå trakasserier och övergrepp från myndigheter som uppmuntras friskt av våra så kallade allierade.
Re: Re:
Om din erfarenhet av förtryck är att det bara handlar om känslor så kan vi nog anta att du är ganska så priviligierad, precis som jag själv. Det finns grader av allt och meningen är nog inte att jämföra men att förstå att vissas kamp är större, svårare och mer utbredd än andras. Och göra vad vi kan för att motverka det. Visst kan vi säga att ingen ska behöva känna sig förtryckt men det hjälper lika mycket som att önska fred på jorden. Vi behöver stå upp för varandra rent konkret och då måste man även få tala om och peka ut vad vi som kämpar mot förtryck kan göra bättre för att det inte ska handla om att bara se om sin egen rygg.
Och de som har gjort det är?
Re: Re: Re:
Jag är post-op transsexuell. Vad är du?
Skrev för övrigt på petitionen...
Vad är tänkt ska göras med den här listan?
fortsätt jaga feministerna
De som skriver på denna lista är därmed för en fortsatt hetsjakt på Kajsa Ekis Ekman. Jäkligt osoft.
Re: Re: Re: Re:
Jag är ciskvinna. Som förstod först nu att vem som helst kan kommentera och inte bara de som redan skrivit på, trodde alltså inget annat än att du gjort det.
Re: fortsätt jaga feministerna
#17: inga - fortsätt jaga feministerna
Nej, de som skriver på det här är för en icke-transfobisk feminism
De är för att transpersoner har lika mycket rätt att höras inom feminismen som alla andra
Re: fortsätt jaga feministerna
#17: inga - fortsätt jaga feministerna
Ditt användarnamn visar behovet av den här listan väldigt tydligt. Kajsa Ekis Ekman är inte mer feminist än någon annan, varken cis- eller transkvinna! Så när en ciskvinna får kritik av en transkvinna så är inte det en hetsjakt, det är kritik från en feminist till en annan som förtjänar att respekteras och tas på allvar. Vi blir aldrig bättre människor om vi vägrar lyssna och försöka göra bättre än vi tidigare gjort i okunskap. Vet vi bättre så gör vi bättre. Och gör vi inte bättre fast vi vet, då SKA man ifrågasättas!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Självklart skriver jag på!
Tydligen har vissa inte förstått någonting, därför är det jättebra att fler säger ifrån!
This comment has been removed by the site administration.
Reason for the removal: spam
This comment has been removed by the site administration.
Reason for the removal: spam
| This discussion has been closed. |