RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X.


Gäst

#51

2014-11-04 17:30

Det är på tiden att vi moderniserar den svenska sjukvården. Att vi sätter patienten främst, förmodligen är vi sämst i hela Europa.
FriskNu

#52

2014-11-04 17:48

MIN erfarenhet av den svenska vården är att den på det hela taget är ett stort skämt på allas vår bekostnad, med ett lysande undantag: Dr. Sandström. Sorgligt men sant, de arroganta och självgoda "experterna" på diverse maktpositioner inom vårdhierarkin gör mycket lite annat än att bromsa utvecklingen och bevaka sina politiska/ekonomiska särintressen. Det är dags att vakna upp till denna verklighet gott folk!


Gäst

#53

2014-11-04 21:52

Dr gjorde det en dr skall. Att bota.

Gäst

#54

2014-11-05 02:35

Behövs många flera läkare som Dr Kenneth Sandström!
Och framför allt mera kunskap hos svenska läkare!

Gäst

#55

2014-11-05 06:05

Det behös läkare som vill öka förståelsen av hur vi kan bota borrelia drabbade patienter.

Gäst

#56

2014-11-05 09:49

We all have chronic lyme and chronic co infecting agents and we contracted some of these in Sweden. My father in law had lyme and H pylori and developed dementia and pancreatic cancer and died and did not get properly treated in Linkoping Sverige. This is a WORLD WIDE EPIDEMIC and we need to figure these vector borne pathogens out.

Gäst

#57

2014-11-05 10:18

It's a shame to harrass doctors who help their patients. We, Lyme patients, need our doctors. Are we supposed to just shut up and die????

Gäst

#58

2014-11-05 11:17

Läkare som Kenneth behövs de fler av, som vågar göra vad de tror är bäst för patienten även om det avviker från praxis. Varför ska just sådana hotas mista legitimationen?

Gäst

#59

2014-11-05 14:44

Weneed doctors like this

Gäst

#60

2014-11-05 14:50

långtidsbehandling krävs för borrelia.

Jag stöder Dr Kenneth Sandström

Gäst

#61

2014-11-05 15:27

jag känner Kennet Sandström personligen och har det största förtroende för honom i hans läkargärning. Sverige förlorar en social och kunnig läkare.
Dora

#62 Borellia

2014-11-05 17:08

Träffade en läkare som sa till mig att min borellia kommer bara att försvinna av sig själv. 3 månade senare konstaterades att jag hade en 14 cm diameter röd ring på benet, har fått 10 dagars antibiotika. 

9 månader senare, en CAT skan och redsla av en ev tumör, konstaterades att "min" borellia var kvar och pga av detta min ansikte och ena arm var förlamad!!!

bara efter detta har jag fått rätt medicinering, med starka doser antibiotiker och dropp.

Hur kan man straffa en riktig duktig läkare som brir sig, fattar jag inte!


Gäst

#63

2014-11-05 20:45

Självklart att Dr. Sandström ska få behålla sin legitimation!

Gäst

#64

2014-11-05 22:00

Han fanns där för oss, nu är det vår tur att finnas för honom.

Andersson

#65

2014-11-06 06:05

Vi behöver läkare som Kenneth Sandström i vårt land. Förstående, tänker i första han på patienten och otroligt kunnig. 


Gäst

#66

2014-11-06 08:41

Självklart att vi ska stödja honom i hans arbete och att han får ha kvar sin läkarlegitimation. Har haft borrelia så jag vet hur det kan gå

Gäst

#67

2014-11-06 13:26

Anser detta mycket viktigt när det gäller att få fram läkare som önskar hjälpa sjukdomens vård & hindra spridning & insjuknande & preventiva åtgärder. Jag är själv inte sjuk men har vänner som lider av sjukdomen.
Valerie

#68 Valerie Cheasty

2014-11-06 17:35

Look online for

www.hopkinsmedicine.org/news/media/releases

for "immune system research may help doctors predict who gets long term complications from lyme disease"

-and-

http://lymedisease.org/news/

See:

lyme disease views/

"news breakthrough test evaluates drugs for lyme treatment"

html

 

Subscribe to:

http://bobcowart.blogspot.com/

 

See Stanford Medical School, and the Lyme Disease Working Group

 

 

 

 

Karin

#69 Rädda världens bästa läkare

2014-11-06 17:49

Det finns ingen läkare som dr Sandströ. Han är helt fantastisk. Lyssnar, bryr sig. Hans kompetens sträcker sig inom så många områden inte bara borrelia. Det han gjort för mig kunde jag aldrig ens drömma om att läkare skulle göra. Han har satt sig in i ett område som han inte ens har någon kunskap om. Han och hans fru är fantstiska. De får inte ta hans legimitation. 


Gäst

#70

2014-11-06 19:08

Snälla skriv under! Jag har alltid varit så rädd inför läkarbesök men sedan jag börjat gå till dr Sandström har jag kunnat gå dit och känna mig lugn, han tar sig dit, lyssnar på en och engagerar sig samt är otroligt duktig. Snälla skriv under annars kommer jag förlora en trygghet i mitt liv och i min hälsa då jag kommer undvika läkarbesök i högsta grad om jag behöver gå till någon annan.

Gäst

#71

2014-11-06 19:37

läkare som bryr sej om sina pasienter och medmänniskor ÄR VÄLDIGT SÄLLSYNTA I DAGENS SVERIGE OCH VI BEHÖVER DESSA FÅ SOM FINNS FÖR OSS SJUKA/SKADADE OCH INTE MASSA HOTTENTOTTAR SOM VERKAR GLÄNSA MED SIN OKUNSKAP EL OVILJA ATT GÖR SITT JOBB

Gäst

#72

2014-11-06 19:55

Klart man vill ha bra läkare.

Gäst

#73 Karen

2014-11-07 04:50

Doctors need to be able to treat Lyme patients aggressively.  If I had not found my doctor when I did, I'm certain I would be dead now.  Bless her and bless any doctor who makes time and treatment plans for Lyme patients no one else has the guts or courage to treat aggressively.  We deserve a high quality of life, just like anyone else.  Keeping us ill or crippled is not fair and is not in the description of being a real healer. 


Gäst

#74

2014-11-09 07:29

People are dying from this disease!!! Thousands of people are very ill, doctors are sending them away, people are not treated...
When you are unlucky you could be the next victim of lyme disease!
It could be your mother, your child or your partner. Do you know what this disease do with your body? I hope you never ever have to feel the pain. Borreliose is killing you softly!!!

Gäst

#75

2014-11-09 07:45

Törkeätä käytöstä niitä lääkäreitä kohtaan jotka oikeasti hoitavat ja välittävät potilaista. Ruotsi on edistyksellinen maa toivottavasti pysyy esimerkkinä muille maille, eikä alistu tällaiseen älyttömyyteen.