RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X.


Gäst

#151

2015-12-24 05:32

Dr Sandström har hjälpt mig med min borrelia
Där andra doktorer inte ville hjälpa mig.

Gäst

#152

2015-12-24 16:47

Tycker att den svenska sjukvården ofta är väldigt trångsynt!

Gäst

#153

2015-12-25 00:33

Den s.k. alternativmedicinen har gett mig möjlighet att få fortsätta leva ett tag till. Den existerar i olika former. Det finns ingen som kan säga att nåt inte fungerar som iaf har hjälpt några stycken. Alla förtjänar rätten och möjligheten till att få bli friska eller åtminstone få känna sig lite bättre. Det är obegripligt att försöka förstå de krafter exempelvis i form av Vof eller andra som vill ta bort den möjligheten för de sjuka. Det är tragiskt att det oftast är så att de som själva inte har blivit hjälpt på detta sätt är så fördömande mot det de inte har en susning om. Däremot kan de själva intaga alkohol och rökning och annat som bevisligen förkortar liv men att ge andra möjligheten till att få vakna till en bättre dag verkar inte finnas på deras karta. Så jag ber Gud välsigna dem eftersom de inte vet vad de gör. Och troligtvis har de ingen tro på Gud heller eftersom hens existens inte är vetenskapligt belagd.

Gäst

#154

2015-12-25 18:13

Läkare som inte går i ledband behövs!

Gäst

#155

2015-12-27 13:37

Vet flera personer som inte fått riktig behandling mot borrelia och har svåra symtom kvar. Vet även om fall som nekats borrelia prov på vårdcentral. Vilket senare visats sig vara just borrelia i kontakt med annan sjukvårdsinstans.

Gäst

#156

2015-12-27 13:45

Sverige behöver utvecklas inom sjukvården, dumt att inte kunna få mer behandling här till dem som verkligen behöver det!

Gäst

#157

2015-12-27 14:02

Borrelia behandlingen i Sverige är under all kritik och dessutom lider många i många år kanske helt i onödan pga feldiagnostik

Gäst

#158

2015-12-27 22:00

Jag håller fullständigt me om det som sägs om svensk sjukvård.
Rädda dom med sunda åsikter.

Gäst

#159

2015-12-28 07:22

Jag vill stötta läkare som vågar gå sin egen väg.

Gäst

#160

2015-12-28 09:26

Helt sjukt att en läkare som tar sin uppgift på allvar, skall kunna mista sin legimitation! Sverige är ett skämt när det gäller sjukvården idag. En läkare som vidarutbildar sig och bryr sig om sina patienter och som verkligen vill BOTA människor, skall prisas inte förföljas!!

Gäst

#161

2015-12-28 20:20

För att påvisa att IVO saknar vetenskapligt stöd för sina lösa antaganden.
Malaria diagnostiseras med blodmikroskopi varför även spirocheter går att diagnostisera med blodmikroskopi och är betydligt säkrare än serologi med tanke på Borrelias många olika former och resistens mot antikroppar.

Gäst

#162

2015-12-29 15:25

För att jag själv fick Borelia för 5år sedan och har fortfarande problem som jag antar är sviter från det eftersom symtomerna startade då o h fortgår till dagens datum. På vårdcentralen tog dom en titt på en stor blå,röd mörklila Blaffa på mitt lår och sa: det är borelia,hämta detta recept. Ingen som helst annan info,när jag kom hem var jag milt sagt konfunderad. Jag bodde i USA i 15år 9 av dessa i Connecticut inte många mil från staden Lyme. Har vänner där dom fått borelia och behandlingen dom får är längre och mycket mer avanserad än i Sverige. Varför tar inte mer läkare nytta av all forskning och behandling som gjorts där? Förfärligt att ignoranta läkare i Sverige skall få leka med vår hälsa,hur kan detta vara lagligt??? Att ta Dr Sandströms läkarlicens bort är skrattretande när denna man borde hyllas för att han ärar sitt löfte som läkare,tar sina patienter på allvar och för att han utbildat sig gällande denna sjukdom . Egentligen , vi borde rapportera ALLA läkare som stött på denna infektion i sina praktiker och helt sonica skickat hem dom med ett recept på 10dagars penicillinkur , inget åter besök bokat. Efter mycket problem efter infektionen gick jag tillbaks till vårdcentralen och bad om blodprov för att se om borelian var aktiv eller inte. Lämnade blod och fick efter en tid svar på det," att det FINNS boreliaantikroppar i mitt blod(vilket var totalt onödig info,det visste ju både dom och jag)att dom INTE kollat om den var aktiv eller inaktiv och "höra av mej om jag i framtiden hade problematik! Ta mej 17 så visste jag inte om jag skulle brista ut i skratt eller gråt. Antingen så hörde(?)inte läkaren vad jag så,jag vill påpeka att jag förklarade KLART OCH TYDLIGT vad jag ville eller så brydde dom sej inte. Vilken av dessa 2 är värst vet jag inte!? Det borde arrangeras en HYLLNING till SANDSTRÖM inte ett tillbakadragande av hans licensen! MVH Helena

Gäst

#163

2015-12-31 02:08

Jag vill hjälp en bra professionen, och kunskap! !

Gäst

#164

2015-12-31 14:00


Vet en person som varit svårt sjuk en längre tid och sjukskriven. Ingen kunde ställa rätt diagnos och patienten fick ingen hjälp. Hon kom i kontakt med Kenneth Sandström som gjorde noggrann undersökning , blodanalyser och ställde diagnos Borelia. Pat är mår nu bättre. Om pat tidigare kommit i kontakt med en kompetent läkare hade hon sluppit många års onödigt lidande.

Gäst

#165

2016-01-06 10:42

För att stoppa Landstingens jakt o förtal av duktiga privatläkare.
Dr. Sandström håller sig uppdaterad med den senaste forskningen och törs till skillnad från många andra läkare tillämpa sin kunskap.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-01-06 19:54



Gäst

#167

2016-01-12 17:30

För,att det behövs modiga läkare,som vågar göra någontig,som lyssnar på patienten,och har hjärtat på rätt ställe,det har dr Kenneth Sandström.

Gäst

#168

2016-01-12 22:14

För att jag har vänner med borrelia som kräver rätt behandling!

Gäst

#169

2016-01-18 08:22

Därför att jag hade sandström som husläkare när jag bodde i nora. Han är en bra och inkännande läkare. Jag bor nu i örebro och han är nu min läkare igen. Jag är med i fbgruppen Databas ME/CFS som adm. av Mats Lindström. Jag har precis som hans fru ME. Hans frus sjukdom är troligen orsakad ab en fästing, min kom troligen av annat. Mats Lindström har nära kontakt med i stort sett alla forskare inom borrelia och ME och kämpar för oss alla, att vi ska få adekvat hjälp från sveriges nackstyva läkarkår.

Gäst

#170

2016-01-19 22:00

Därför att det är en skam att en läkare som brinner för sitt yrke och vill hjälpa patienter riskerar att förlora sin läkarlegitimation.

Gäst

#171

2016-01-25 14:09

Eftersom jag själv fick köpa min borrelia medicin på nätet då ingen läkare ville hjälpa mig. ( lätt som en plätt dessutom ) . Det är ju inte konstigt att en läkare som Kenneth skriver ut så mycket borrelia medicin när ingen annan vill hjälpa.

Gäst

#172

2016-01-28 16:51

Jag behöver själv hjälp mot borrelia.

Gäst

#173

2016-02-01 11:48

Därför att det är sådana Läkare som K.Sandström som behövs i vårt samhälle. Att få förmånen att komma till en Läk. som bryr sig har tid att lyssna och är en äkta medmänniska ..det är inte så vanligt idag.Själv är jag en mycket tacksam pat. som idag är helt
frisk tack vare Kennet Sandström.

Gäst

#174

2016-02-02 11:38

För att jag själv är drabbad av Borrelia och blev sj6k för år sen.

Gäst

#175

2016-02-02 12:01

Eftersom jag troligen har burit på borrelia sedan tidig barndom, och varit sjuk stor del av mitt liv. Har och har haft en massa underliga symptomer, som nog har tagits på allvar men aldrig på djupet. När det äntligen dyker upp en som är villig att följa mig hela vägen i min utredning, så är det klart att han ska ha mitt stöd också.