Låt Zita stanna kvar i sitt trygga hem & slippa mer lidande!


Gäst

#1

2014-10-07 19:21

Skriv under för Zita. Hon är trygg och älskad där hon är. Det handlar om att sätta hundens välbefinnande före människors egoism.

Gäst

#2

2014-10-07 19:37

Jag förstår inte vad dem namnlistorna efter?
Är det inte slutliga målet att placera hunden till kärleksfull och trygg hem!
Detta ska belönas och inte straffas!
Hur mycket Vian lagt Energy, egen tid och inte nämna finansiella insatser från egen plånbok, för att hjälpa Zita och massor andra hinder!!!!!
Hur hittar vi mera folk som ska hjälpa frivilligt!
Trodde aldrig att detta kunde hända! Jag är speechless.
Jag är såååå förbannad och ledsen på samma gång!
Vad finns rättvisas ??????

Gäst

#3

2014-10-07 21:38

Det hundrondellen gör är helt fel och det måste bli en rättelse. Ellen gör inte det här av egoistiska skäl, det är för zitas eget bästa!

Gäst

#4

2014-10-08 09:03

Det är väl en rättighet att varje vovve ska få ha lugn och trygghet omkring sig, ett eget hem och och en egen matte/husse! Det rätta hemmet för Zita finns ju redan, varför förstöra något fint som fungerar?

Gäst

#5 Re:

2014-10-08 11:28

#2: -  

 Tack för ditt stöda, det värsta är att dessa personer lägger lika mkt kraft på att ta henne ifrån sin trygghet =( Fruktansvärt! Men jag vet vi har rätt och kommer med allas stöd få behålla Zita hos oss !


Gäst

#6 Re:

2014-10-08 11:30

#3: -  

 Exakt, medan Eva som vill ta henne har erkänt att det är av egoistiska själ hon vill ha hunden!


Gäst

#7 Re:

2014-10-08 11:32

#4: -  

 Helt oförståeligt! Målet har hela tiden varit att hitta ett passande hem vilket vi har gjort.

 

Djurskyddslagen säger att ett djur ska slippa utstå onödigt lidande! Att de vill utsätta henne för ännu en flytt efter att redan omplacerat henne i dåliga hem 2ggr förut visar bara deras dåliga omdöme.

ellen

#8 jour

2014-10-08 13:42

Men den stora frågan är väl varför inte jourmatte har adopterat zita? Har man en hund på jour då har man ju hunden tills den blir adopterad. Jag förstår inte vad som är problemet? Jourmatte lär ju ha valt om hon vill ha på jour eller adoptera? 

Har själv både haft jourhundar och adopterat från denna organisation. Om man inte köper hunden får man räkna med att den blir adopterad. Däremot har jourhemmet förtur.

Har inte jourhemmet råd att adoptera zita och försöker behålla henne gratis? Har inte hr gett dem möjlighet att adoptera, och i så fall varför? Massa frågor som kommer upp ang jourhemmets del i det hela och varför hr helt plötsligt "gör fel" på just detta fall.. Hoppas detta kan klaras upp.


Gäst

#9 Re: jour

2014-10-08 15:16

#8: ellen - jour 

 Jag "Jourhemmet" efter att fått förtroendet att hitta ett passande hem blev utskälld och fick allt höra att inte jag heller ska få adoptera henne även om jag enligt deras regler har förtur.

 

Varför de godkänner en kvinna som de inte träffat eller känner framför det hem som hon är i nu är ofattbart. En adoption kan inte bara gå igenom bara för att någon betalar dom.

 

Men i detta fall valde dom att använda sig av sin makt och strunta i alla regler och hävda att denna kvinnan ska få ta hunden ifrån oss, utan hembesök och utan att ens besöka hunden i dens nuvarande hem för att faktsikt se att den har det bra där.


Gäst

#10 Re: jour

2014-10-09 07:44

#8: ellen - jour 

 Hur har ni gjort då? Den familj du hittat till hunden måste också gå rätt till väga, genom att skicka in en intresseanmälan och låta hundrondellen godkänna det. Inte bara låta hunden flytta, det står också i reglerna.


Gäst

#11

2014-10-10 14:08

Hon ska stanna i sin trygga miljö hon nu är i det är mycket viktigt att vi ser till att vara djur hamnar i rätt hem det är så många djur som far illa i Sverige tänk om alla hade kämpat för djurens rätt som vian gör
Atta

#12 Låt sita stanna i sitt trygga hem

2014-10-10 14:11

Låt zita stanna kvar i sitt trygga hem 


Gäst

#13 Re: Re:

2014-10-11 10:51

#5: - Re:  

 Hon är adopterad. Är man jourfamilj vet man att hunden kan bli adopterad och det är ju hela målet, men om man sedan fastnar själv för hunden så är det ju fritt fram att adoptera hunden som man jourar!


Gäst

#14

2014-10-12 09:58

Låt hunden stanna kvar

Gäst

#15 Re:

2014-12-08 18:45

#3: -