Tv3: Stoppa programmet Jagad av Hundar omedelbart

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Tv3: Stoppa programmet Jagad av Hundar omedelbart.


Gäst

#26

2014-10-02 06:49

Kan inte förstå syftet med detta, att hetsa hundar mot oskyddade personer och kalla det underhållning är oansvarigt. Vad händer om någon av hundarna biter en deltagare, vilket inte är omöjligt oavsett hur vältränade dom är enligt TV3. När man släpper på så många hundar i jakt är risken stor att att bytesdriften tar över totalt och det blir kamp om bytet mellan hundarna och då är risken att deltagare och hundar kan skadas alvarligt.

Gäst

#27

2014-10-02 08:20

Det är bra att försök görs att stoppa programmet. Det vore dock bra om det framgår vem som står bakom petitionen.

Gäst

#28

2014-10-02 08:40

Kan inte tänka mig att det är någon svensk som lånat/hyrt ut sin hund till detta vansinniga program, isf måste den personen vara innihelvete korkad!!!!


Gäst

#29

2014-10-02 09:38

Stoppa programmet omedelbart!!!
Vansinnigt och djurplågeri!!!!
Hur kan televisionen ens överväga att ens sända detta??!!

Gäst

#30

2014-10-02 09:57


Även jag måste kommentera "Jagad av hundar" såpan!
Jag såg programmet och ångrar att jag gjorde det men för att beskriva vad jag såg och kommentera det så valde jag att titta. Det är mer än sorgligt att TV3 valt att göra denna programserie med innehåll av att låta hundar medverka i ett enda syfte genom att skrämmas och uppvisa sig mer än hotfulla mot människor. Hundarna som säkert är mycket väldresserade IPO hundar (!) hetsas att jaga deltagare i tävlingen, som går ut på att vinna pengar, genom att försöka springa ifrån ett gäng schäfrar som dresserats att jaga ikapp deltagaren för att förlora penningen. Pengar har förmågan att göra varje människa galet tokig och IQ befriad för att vinna dessa....det vet vi. Vad TV3 valt att göra är att spä på hundars redan dåliga rykte om att vara farliga! Farlig kan vilken hundras som helst bli och att välja ut ett gäng schäfrar (!) så har TV 3 valt ut den mest farliga eller mest skrämmande?
Schäfern har ju använts som tjänstehund sedan urminnes tider...eller hur. Folk, alltså den vanliga tv tittaren, vet att en schäfer har potential att haffa en tjuv genom ett kraftfullt bett. I inledningen av TV såpan av detta omtalade program så får deltagarna veta om att de ska jagas av hundar. Programledaren informerar deltagarna om att de kanske aldrig kommer ses igen. Det hela går i stort sett ut på skräck upplevelser och den ultimata sinnessjukt coola känslan är hundhetsningen som ska ge deltagaren en sorts extas och slutligen klimax i denna utmaning
.!
Jag hade gärna sett TV såpan om det varit en damm med vilda krokodiler eller Pirayor! Det hade varit betydligt roligare för TV tittaren och deltagarna! TV3 ska egentligen inte alls använda djur i syfte att fiska TV tittare! Fy skäms TV! Dock håller jag med de kloka tittare av hundvänner som förspråkar våldtäktsmän eller andra kriminella personer som kunde ersatt dessa fina schäfrar i såpan! Det hade förmodligen också väckt förakt för denna såpa (?) och diskussion! Underhållning ska vara just underhållning och inte innehålla inslag som kan skada djur! Inga djur blir skadade i TV 3 program såpa får vi veta...FEL! Vi vet idag att TV program påverkar tittare, -inte bara TV program även TV spel! Hur psykologiska dessa program redaktörer är kan vi läsa i de kommentarer de svarar SKK med i detta ämne! Det är beklagligt att TV 3 valde att göra och visa denna TV såpa "Jagad av hundar"! Jag får hoppas att TV 3 avstår att visa fler avsnitt! Program av det här slaget och liknande med värnlösa djur borde i lagen förbjudas!


Marita Carlsson

Gäst

#31

2014-10-02 10:05

Okunnigt och dumt att utnyttja hundar för att göra "underhållningsprogram som inte ens är underhållande och till vilken målgrupp riktar man sig??"

Gäst

#32

2014-10-02 10:48

Det är oerhört onödigt att spä på en rädsla och okunnande och hur hundar i vår vardag beter sig. Vi kämpar med detta dagligen. Om nu ska man spä på detta rykte för att folk ska bli roade?

Gäst

#33

2014-10-02 12:13

Så onödigt!! Vilket skitprogram! Det här kommer bara leda till att vissa hundtyper får ännu sämre rykte.

Gäst

#34

2014-10-02 12:45

Största skandalprogramet någonsin

Gäst

#35

2014-10-02 13:07

Ovanligt taffligt.

Gäst

#36

2014-10-02 13:35

Sluta använda djur i den här sortens så kallade underhållning!! Jag anser att detta program ska läggas ner nu!! Det är rent ut sagt för djävligt att TV sänder sån här skit!! Djurplågeri i allra högsta grad!!


Gäst

#37

2014-10-02 14:11

olämplig "underhållning"

Gäst

#38

2014-10-02 14:31

Detta är det mest sjuka program jag sett, här tas det beslut världen över att man inte längre ska få avla fram vissa typer av hundar då dom anses vara farliga för människor, så gör man ett program där hundar på komando ska jag människor.. Det drar ner vissa raser av hundar i smutsen som dom verkligen inte förtjänar, då det är helt sjuka människor som dresserar dessa hundar och ännu värre är att nöjes media köper in sådan skit...

Gäst

#39

2014-10-02 14:42

Ta ert ansvar TV3, finns det inga hundägare inom er organisation som kan protestera mot detta vansinne eller är ni så flata att ni inte törs göra er röst hörd?
Förbannad 15åring

#40

2014-10-02 14:50

Fyfaaaan hur orkar ni alla hålla på att grina om hur mycket "djurplågeri" detta är? DETTA PROGRAMKONCEPT HAR SÄNTS I TRETTON (13) LÄNDER! Gör något åt de som säljer idéen istället för att kasta skit på tv3.. Vissa borde fan tvätta bort sanden ur fittan, vem vet ni kanske blir lite jävla gladare då! 

 Och när cirkusen kommer till stan då går det jävligt bra att ta med barnen och kolla på alla djuren och rida och klappa och skrika åt dem, för det är nog ett paradis för tex elefanterna! Jävla hycklare är vad ni alla är, tvii spottar på er.

Sverige har fan bara blivit ett "klaga över allt"-land. 


Gäst

#41

2014-10-02 15:38

Jag ser sällan på TV3,, ca 4 program om året, och folk undrar varför det ?
När mina barn var små, fick dom inte titta på TV3, och folk undrar varför det ?
Begriper inte varför kanalen som är Engelsk visas här överhuvudtaget...

Gäst

#42

2014-10-02 16:30

Är själv ägare av 3 amstaffar o ser ingen underhållning alls i ett så idiotiskt påfund som detta programmet . Har inte tittat o kommer aldrig göra de heller .

Gäst

#43

2014-10-02 16:35

detta kan vara rent av livsfarligt, det är djur vi har att göra med som har starka drifter och de blir mer eggade av att det är flera som jagar , Ett helt galet program, vad ska det ge för sken till allmänheten , jo att man kan springa ifrån ett gäng hundar, nej glöm det !

Gäst

#44

2014-10-02 18:18

Har sett det första programmet och min uppfattning är att iden är idiotisk.
Finns ingen anledning att ha med hund delen.

Gäst

#45

2014-10-02 18:26

Djur är INTE till för att "underhålla". Och det här kan inte ens vara underhållning, det är gränsfall för plågeri. Stressa upp och hetsa djur i tv, som ska jaga en människa!? Inte nog med att djuren ska behöva utsättas för detta, ni späder på och hjälper även till att få allmänheten rädda för hundar av vissa raser, och situationen som uppfattas som hotfull. Idioter.

Gäst

#46

2014-10-02 19:39

Fruktansvärt respektlöst program! Jag mår illa av att se skiten! Detta är inga IPOhundar, hoppas innerligt att folk som nu tvunget måste titta på programmet inser detta.
Jag kommer inte se mer än första avsnittet!

Gäst

#47

2014-10-02 21:09

En självklar handling för en sann djurvän!

Gäst

#48

2014-10-02 21:22

Vi såg första programmet av ren nyfikenhet. Men vi har bestämt oss för att absolut inte titta på följande program i den serien.

Gäst

#49

2014-10-02 22:14

Mindre intelligenta människor finns det överallt och inom TV-produktion verkar det vara väldigt lätt för dem att få jobb tyvärr :/
Charina

#50

2014-10-03 01:16

ja, usch. vi borde ju anmäla animal planet också. Som haj-älskare så har jag alltid tyckt att denna kanal får dom att framstå som hänsynslösa människor ätare. hemskt.