uppdrag granskning granska hästmannens djurförbud


Gäst

#26

2014-09-29 08:26

Anser LS bör vara mer agerande där djur misshandlas/vanvårdas i stället :(

Gäst

#27

2014-09-29 08:32

Detta maktmissbruk måste få ett slut!

Gäst

#28

2014-09-29 09:06

Lagar och föreskrifter är till för att värna vårt samhällsbygget. Det är därför viktigt att dom som är satta att följa dessa gör det på bästa sätt och i lagen/föreskrifternas syfta.

Gäst

#29

2014-09-29 09:20

Måste få slut på detta förskräckliga maktmissbruk!!
En vacker dag kan det hända mig eller något i din närhet.

Mvh Helen Johansson

Gäst

#30

2014-09-29 09:36

Det fanns absolut ingen anledning för myndigheterna att förbjuda Stig-Anders att hålla hästar. Han åtgärdade brister och fick det godkänt! Ändå fick han djurförbud! Så får det inte gå till!

Gäst

#31

2014-09-29 20:10

Efter jag sett programmet,så är min bedömning att det är ren personförföljelse.Han är för samhället lite udda.Men är en god hästman och människa.

Gäst

#32

2014-09-29 20:13

Ge upprättelse för Stig -Anders ( hästmannen )
Upphäv djurförbudet.
Det är ju såna som han som djuren mår bra hos

Gäst

#33

2014-09-29 20:16

Hästmannen är värd en granskning ang. djurförbudet.

Gäst

#34

2014-09-29 21:04

Ytterligare en politiker som utövar maktmissbruk!

Gäst

#35

2014-09-29 22:53

I am NOT supporting a goverment that missuses it´s power only for the sake of being right afraid of loosing face against it´s own people,..!!! Go on stig!!!!!

Gäst

#36

2014-09-30 02:01

Någon rättvisa måste det finnas för en så rättskaffens och fin människa.

Gäst

#37

2014-09-30 02:31

Myndigheter är märkligt

Gäst

#38

2014-09-30 04:56

Jag skäms över denna inskränkthet och brist på tillåtelse i detta land och i denna situation där en man som lever som vi alla borde göra, som människor i alla tider och i alla kulturer levt och brukat jorden och haft hand om djuren, före oss. Vad är det som styr att sådana här rättsövergrepp uppkommer? Är det pengar? Förtal? Okunskap? Är det avundsjuka? Ondskan fick iallafall råda och drabbade Stig-Anders som ingen av oss andra skulle klarat av med livet i behåll. Man undrar vad som var syftet ... Men jag har på känn att kärlekens kraft och rättvisan slutligen kommer att segra. För jag kan inte tänka mig ett annat slut på den här tragedin än att Stig-Anders, som är en så god och kärleksfull person, ska få upprättelse och få skaffa hästar igen. För varför skulle Hästmannen vara tvungen att leva resten av livet utan hästar ... Ta ifrån alla oss människor allt som står oss kärt och som vi vårdar ömt och har stort behov av - Vad blev det av oss då? Jag klarar inte ens att tänka tanken. / Sabina Håve, krönikör och författare

Gäst

#39

2014-09-30 05:22

Hästarna verka inte fara illa ir min synpunkt . Tycker de var fel beslut och den som gjorde detta ska få rätta till allt å ställas till svars å sparkas . Denna människa vet inte vad djurplågeri är. Camilla

Gäst

#40

2014-09-30 06:29

En statlig myndighet i en demokrati ska inte få bära sig åt som länsstyrelsen i Jönköping har gjort

Gäst

#41

2014-09-30 08:07

Maktmissbruk, det finns riktiga djurplågare

Gäst

#42

2014-09-30 08:31

Hoppas och tror att rättvisa kommer att skipas! Inte rimligt att någon som Stig-Anders ska få djurförbud, när jag vet att det finns andra som misskött sina djur, och har fått fortsätta. Det ska verkligen vara samma regler som ska gälla för alla - oavsett vart Du bor!! Länstyrelsen i Jönköping har missbrukat sin makt, och gjort fel mot den enskilda individen. Att ha en annorlunda livsstil, betyder inte att Du inte ska få leva ditt liv. Eller är det enbart EU:s regler som bestämmer?? Jag har med egna ögon sett Stig-Anders kärlek till sina hästar, och hans respekt för dem och naturen, och tycker det är alldeles orimligt att ta ifrån honom eller någon annan deras livsstil. Varför inte hjälpa - istället för att stjälpa?? Hoppas att  djurinspektören och Länsstyrelsen får stå till svars!!!


Gäst

#43

2014-09-30 13:47

Rättvisa! Och medmänsklighet.

Gäst

#44

2014-09-30 16:10

Han älskade sina hästar och dom såg ut att må bra i hans vård.

Gäst

#45

2014-10-01 18:35

vi måste komma tillrätta med LS dom kan inte bara få köra över folk som dom gör Hästmannens tre ardennerhästar är slaktade ....jag frågar mej om det var det rätta ...hans tre fina hästar som han skötte så väl o hans kor som oxå hade det bra ...det är illa verkligen illa att LS utsätter människor för sån tortyr.....i vårt Sverige trodde jag inte de kunde gå till på detta orättvisa sätt Britt Collin

Gäst

#46

2014-10-09 14:19

Rättvisan segrar

Gäst

#47 Granska Hästmannen djurförbud

2014-10-09 15:46

The ending to the "Hästmannen's" story is very, very sad - however it was wonderful to actually see horses working and doing what they were bred to do (farm work is what horses have been doing for centuries). These horse had a purpose - more than simply satisfying our human need to have a pet! They were also part of a family, a working family! Today, many horses are standing in fields doing nothing but overeating and going to waste - which is by far more of a crime! - perhaps Länsstyrelsen i Jönköping needs to look at themselves and ask - "did we act in good faith?" Very sad indead - a crime against human and animal rights! I sure hope all parties involved sleep well at night - A clear conscience is a soft pillow!. 3

Gäst

#48

2014-10-11 11:50

Det är fruktansvärt hur myndigheter i Sverige fungerar. Är "sunt förnuft" ett förlorat begrepp?

Gäst

#49

2014-10-13 09:49

hästmannen skall ha upprättelse för detta skamgrepp han utsatts för. personen ifråga som är skyldig till detta bör straffas för denna förföljelsen som slutade så tragiskt för hans flickor.skäms människan som gjorde det

Gäst

#50

2014-10-15 16:32

Djurskyddet i svergie inriktar sej på helt fel saker och tjänstemän som håller på med personliga vendettor.