Stoppa Svevias bergtäkt i Skäggered

Stoppa Svevias bergtäkt i Skäggered / Uppdateringar / Mejla stiftet / Kommentarer


Gäst

#1

2014-09-17 11:50

Detta fullständigt galna förslag måste ni omedelbart lägga ner och stoppa!
Hur tänker ni egentligen? Är detta verkligen vad Svenska kyrkan står för? Är Svenska kyrkan så fullständigt girig och oansvarig? Vad hände med era planer för ett hållbart samhälle och en hållbar miljö?
Se nu till att ta ert ansvar och stoppa detta innan det för alltid är försent. Flera generationer kommer få lida om ni låter bergtäkten starta. Även miljön kommer för väldigt lång tid vara förstörd i det berörda området. Sluta skyll ifrån er och lägga över ansvaret på länsstyrelsen. Det är ni som äger marken och ni bestämmer vad den ska användas till!

Om Svenska kyrkan/Stiftet låter detta ske, så må ni för alltid brinna i Helvetet!

Hälsningar Anders

Gäst

#2

2014-09-17 18:28

Stoppa detta ni förstör för så många människor deras liv påverkas ! Vill ni själva bo bredvid en sådan plats ?????????????????

Gäst

#3

2014-09-18 18:43

Skickat nedan...

Snälla förstör inte våran vackra natur!! Vi bor här i Lindome eftersom det är en bra plats att fostra våra barn på. Det finns ett litet centrum, mysiga pensionärer, härliga barnfamiljer men framförallt en vacker natur.
Bara ett litet stenkast (ödets ironi) ligger ett jätte stort fint strövarområde där vi ofta är och promenerar.
Nu vill ni, Svenska kyrkan, förstöra det. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunna tro att ni, som ska värna om oss och naturen, nu är dom som förstör.
På era samveten kommer våra liv ligga. Ännu värre är våra barns liv.
Ni förstör våra möjligheter att lära våra barn om att värna naturen, för den natur som finns nära oss kommer försvinna och ersättas av sprängningar, damm, farliga anläggningar och tung lastbilstrafik.
Jag skulle vilja ha svar från er hur detta känns och varför detta beslut är taget? Och jag förväntar mig, som en medlem av svenska kyrkan att ni ger mig ett svar på detta.
Ett löfte från mig och min familj är att om ni kör över våra viljor så totalt så kommer även vi (5 personer) gå ur svenska kyrkan och Lindome församling eftersom vi då uppenbarligen inte har samma värderingar när det kommer till hur man behandlar varandra och våran natur.

Jag ser fram emot eran förklaring och erat svar till mig.

Hälsar Madelene
Mikael Johansson

#4

2014-09-20 07:39

Bra! Har ni fått några svar?