Alla skolelever borde få busskort.

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Alla skolelever borde få busskort..

Buss borde vara gratis för barn
Gäst

#1

2014-08-20 20:35

Känns som en självklarhet kan jag tycka. Alla dessa barn som inte får busskort och inte kan ta sig till skolan som alla de andra i klassen bara för att mamma eller pappa inte har körkort eller har råd med busskort. Som sagt i petitionen kan man lägga ner så jäklar mycket pengar på en ny skola kan man tusan stå för att ordna med busskort till barnen.vad kostar inte de gamla skolorna nu när de är tomma? Troligen inte gratis


Gäst

#2

2014-08-20 20:41

:-)

Gäst

#3

2014-08-21 00:39

Det finns ju många föräldrar som inte har råd med busskort! Det borde vara obligatoriskt för alla att få! Det finns busskort som bara gäller under skoldagar från typ 7-17 Det är det billigaste alternativet i våran kommun! Jag har "turen" att jag kan köpa 2st busskort till mina äldsta fast jag är ensamstående!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-08-21 00:50


weronica

#5

2014-08-21 12:46

En självklarhet att alla barn som går i det nya kommunala högstadiet ska få busskort av kommunen då vi alla inte har samma möjlighet till resmöjligheter till skolan. Att välja annan kommunal skola finns inte möjlighet till. Fy på kommunen..


Gäst

#6

2014-08-23 02:38

:D Vi borde få busskort