Uteslut Jerker Nordlund ur Mp

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Uteslut Jerker Nordlund ur Mp.


Gäst

#26

2014-07-26 14:20

Jag tycker är för jävligt skrämmande och bedrövligt uttalande om Israel av Jerker Nordlund från VG i Herljunga som politiker som står på andra platsen till KFulmäktige att Israel är sinnessjukt land att han jämför som Hitler Israel Premiärminister Benjamin, är fruktansvärd finns historia fakta att Hitler har mördat över 6000 judar, homosexuella, rommer, och funktionshinder människor jag anser att Jerker har allvarliga psykiska problem i hans uttalande också är en aktivister och är judehatare antisemits och rasist mot enstaka folkgrupper, detta är allvarligt brott att han vill att judarna och staten ska utplånas och han borde straffas för hans uttalande mot judar och inte vara politiker helt i hållet bli jag bara ledsen och förbannad det är sjukligt anklagelsen och oacceptabel från MP han borde fällas och betala den judiska folket ett straffavgift!

Gäst

#27

2014-07-27 13:21

I vårt samhälle skall vi inte starta krig utan istället skall vi ta avstånd från dem och verka för att de avslutas
Konungen

#28

2014-07-27 13:47

Att han utesluts pga att hans åsikter inte ligger i linje med partiets och att han uttrycker sig alldeles för hätskt är fullt förståeligt. Men han gör sig inte skyldig till någon antisemitism i den där artikeln iaf. Man måste skilja på antisemitism och antizionism. Han talar inte heller om någon militär krigsföring utan om handelsbarrikader och bojkottning. Innan Israels grundande 1947 levde judar som en minoritet fredligt sida vid sida med palestinierna. Länder baserade på att det enbart ska finnas en etnicitet och en religion i landet slutar det sällan väl med.

Gäst

#29

2014-07-28 12:26

Jag stödjer petitionen eftersom jag håller med om att han inte skall finnas i Mp.
michael

#30

2014-07-29 10:44

inte direkt förvånad eftersom hela miljörörelsen är mer eller mindre i sängen med vänsterfanatiker av diverse slag.
eftersom miljöpartiet i övrigt genom sina beslut och motioner har gjort mer skada för miljön än någon annan lyckats med i svensk nutidshistoria så borde man kanske kalla det partiet för "antimiljöpartiet" i stället.

Gäst

#31

2014-08-03 17:46

I Sverige! Fruktansvärt att en politiker hyser ett sådant judehat
Jerker Nordlund

#32 Vad som hände

2014-11-08 11:22

Hej på er alla.

Jag kan härmed meddela att miljöpartiet inte behövde utesluta mig. Det hade varit en lång och omständlig process enligt partiets egna stadgar. Däremot erbjöd jag dem medling, enligt regelverket. När sådan avböjdes och de istället lokalt valde att plocka bort mig från kommunlistan begärde jag utträde ur partiet.

Mina egna kommentarer om skriverierna kan ni läsa om blanda annat på min blolgg i de bifogade länkarna:

Grundlösa anklagelser

Cornucopia? skriver om krigshetsande

Svar till BT:s ledarredaktion

och mer om detta finns att läsa, tyvärr tillåter inte kommentatorsfunktionen att jag bifogar fler länkar, men gå in på bloggen och kolla.

Den som vill kommunicera med mig runt något av detta är välkommen att göra det på min e-post me@suresh.se

 

I övrigt hoppas jag att vi nu snart kan lägga detta bakom oss ochh istället fokusera på en varaktig fred i Mellanöstern, tex genom att tillsammans med Neturei Karta be en bön till Jahve om sioniststatens skyndsamma och fredliga nedmontering.

 

Shalom.

Jerker Nordlund