Förbättre/led om väg 156 nu.

20190508_145238.jpgVäg 156 mellan Skene och Örby och även vidare mot Svenljunga och Tranemo är smal, krokig, har många osynliga utfarter, bergväggar nära körbanan, inga väggrenar, är olycksdrabbad och har tung trafik och orsakar högt buller. Den måste ledas om och inte gå rakt igenom tätorter som tex Skene, Svenljunga och Tranemo. Vi som bor vid Kungslid mellan Skene och Örby bevittnar alltför ofta olyckor - men vi anser att hela vägsträckan är farlig. Låt oss hjälpas åt att kräva förändring och säkerhet!

Namninsamlingen kommer att lämnas in till ansvariga politiker i dessa tre kommuner när vi har samlat in ett gott antal underskrifter.

Genom att skriva under godkänner jag att Kristina Grahn överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.