För barnens säkerhet behöver vi gång- och cykelbana Kärna-Kovikshamn/Vedhall.

Vi bor vid en mycket hårt trafikerad 70-väg. Speciellt försommar, sommar och sensommar, då är den hemsk! Det regel än undantag att köra för fort på denna väg.

Våra barns skolskjuts går bland annat här och barnen tvingas gå vissa sträckor, och då med livet som insats! Vi hade också gärna uppmuntrat våra barn och ungdomar till mer fysisk aktivitet genom cykling till bland annat skola och fritidsaktiviteter (istället för att bli skjutsade överallt). Men dem/vi begränsas av att det inte finns någon gång- och cykelbana.

Ur miljösynpunkt måste det ju också finnas intresse i detta då t.ex. mycket körande och skjutsande kan undvikas samt att även de som vill njuta av havsbad kan välja ett miljövänligt alternativ från Kärna (det går inga bussar denna sträcka sommartid).

Jag ser gärna att en gång- och cykelbana byggs sträckan Kärna - Kovikshamn/Vedhall!

Namninsamlingen skickas till Kungälvs kommun och Trafikverket.

Genom att underteckna godkänner jag att Malin Karlsson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.