FLYTTA INTE HEMTJÄNSTENS ENHET FRÅN ÖSTRA HUSBY
Vård- och omsorgsdirektör Magnus Johansson, Norrköpings koimmun, har beslutat flytta Vikbolandets hemtjänstenhet från Östra Husby till Timmermansgatan i Norrköping. Skälet till flytten är att det ska underlätta kompetensförsörjningen i form av rekrytering och kontinuitet.
Vi protesteterar mot beslutet och begär att det ska omprövas, för vi anser att kommunens beslut
- Ökar oron hos äldre, nuvarande och framtida hemtjänstmottagare
- Är förödande för att behålla och rekrytera kunnig, positiv och trygg personal
- Försvårar möjligheterna att rekrytera personal från Vikbolandet, med lokal kännedom
- Motverkar kommunens mål att kontinuiteten i hemtjänsten ska öka
- Strider mot kommunens ambitioner att minska miljöbelastningen - flera bilar krävs i verksamheten, som kommer att köras längre
- Inte överensstämmer med antagen inriktning för landsbygdspolitiken och Översiktsplanen för landsbygden
- Ökar kommunens kostnader utan att välfärden ökar eller blir bättre
Curt Andersson, SPF-Seniorerna på Vikbolandet
Kontakta författaren
Kontakta författaren
Denna namninsamling har stängts av sin skapare.Meddelande från administratören av denna webbplatsVi har raderat undertecknarnas personuppgifter.Europeiska unionens allmänna dataskyddsförordning (GDPR) kräver ett legitimt skäl för att lagra personlig information och att informationen lagras så kort tid som möjligt. |