Fler avgångar Hässleholm - Ballingslöv - Hästveda

Bor du i Ballingslöv eller Hästveda och inte äger någon bil?
Då anser Skånetrafiken att man ska anpassa sig till deras tidtabeller vilket gör att man knappt kan åka på helger och man kan aldrig åka efter kl 20 på kvällen!

Skånetrafikens tidtabeller är utformade på det sättet att bussen och tåget går ungefär samma tid på vardagar, detta innebär att missar du buss eller tåg så är du fast i Hässleholm i 1 timme om du inte vill betala en taxi eller en dyrare biljett för att först åka till Osby och sedan till din slutdestination!
På helger finns det endast tåg som avgår varannan timme, vilket innebär att missar du tåget är du fast i Hässleholm eller så måste du ännu en gång betala dyra pengar för att kunna ta dig till din destination!

Varför är det på detta sättet då?
Det är nog ingen som vet då Skånetrafiken vägrar att svara på just den frågan!

Jag tycker därför att Skånetrafiken ska skärpa till sig och sätta in fler avgångar!
Man ska kunna ta sig från punkt a till punkt b utan att äga en bil eller behöva betala dyra pengar!
Man ska inte behöva sitta och vänta i över 2 timmar på nästa avgång bara för att det är helg!

För att inte nämna, hur ska man ta sig fram oxh tillbaka till jobbet utan bil?
Detta är inget Skånetrafiken bryr sig om!

Därför sätter vi nu ner foten!

Vi har rätt till flera avgångar så att man inte ska behöva sitta fast i sitt hem för att kl är 20 eller för att det är helg!
Vi har rätt till att kunna ta oss i alla fall en gång i timmen fram till kl 23!
Vi har rätt till att ta oss från punkt a till punkt b utan att behöva äga en bil eller åka taxi!
Vi har rätten att kunna åka så miljövänligt som möjligt fram och tillbaka till sina aktiviteter, jobb mm!

Skånetrafiken begär att man ska betala biljett och då begär vi att man ska kunna resa under hela dagen utan att sitta fast någonstans eller behöver betala dyra pengar!

Caroline Jörgensen    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Caroline Jörgensen lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.