Farthinder på Skeingevägen förbi Hasslarödsskolan/Simhallen/Idrottshallen i Osby

Längst med Skeingevägen så har kommunen satt en hastighet på 30 km/h men det är sällan som förare håller denna hastighet. Och det konstigaste är att föräldrar till barn som går på skolan som lämnar/hämtar sedan glömmer att det är barn som vistas i området och kör som galningar där ifrån. På sidogatan Lindgatan så använder föräldrarna denna väg som lämnings och upphämtnings väg även om kommunen 50 m längre fram gjort iordning parkeringen för att hämta och lämna.

Och det är alla tider på dygnet som det är höga hastigheter längst med Skeingevägen så det är inte bara på skoltiden som det behövs farthinder.

Då detta är en av huvudlederna för barnen att ta sig till skolan och fritidsaktiviteter så borde det göras säkrare genom att sätta upp någon form av farthinder.

Denna namninsamling har jag för avsikt att lämna in till kommunen som sedan får ta beslut om det är viktigt att barnens skolvägar är säkra.

Genom att underteckna godkänner jag att Fredrik Nord lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.