EU-ministern gör något åt slakten av gatuhundar i Rumänien

Jag har mailat EU-Minister Birgitta Ohlsson två gånger på kort tid. Hon hade ingen ork att själv svara på det första mailet jag skrev, utan bad hennes sekreterare att skriva tillbaka till mig. Anna som personen heter, svarade att att synen på djur är olika i olika länder, givetvis är det förståligt men när efterfrågan är så stor till någon som faktiskt kan göra något åt det så tycker man ju att hon åtminstone kunde försöka påverka och ge hundarna i Rumänien en hjälpande hand, speciellt när det pågått så pass lång tid som det har.

Vet att fler har mailat henne och fått samma svar tillbaka, från samma person. Res dig upp Birgitta! Hur kan man leva med sig själv när man ser att efterfrågan är så stor och sedan bara strunta i det? Jag vet inte hur Birgitta känner, men jag skulle inte klara av att känna skuld för att jag inte orkat resa min rumpa och sätta knytnäven i bordet och säga att det är nog nu.

Hur många fler hundar ska behöva dö pågrundav att hon blundar åt det som sker? Öppna dina ögon Birgitta! Det krävs inte så mycket för att säga nej. Gör din röst hörd för dom som inte kan tala människans språk!