Ett värdigt slut för våra husdjur

Avlivandet av husdjur skiljer sig mycket veterinärer emellan. Det kan göras med respekt och värdighet, eller hafsas undan i stress, hårda nypor och dödsångest, för djur och ägare. Vi kräver att det lagstiftas om ett värdigt bemötande i djurets sista tid i livet. Det ska avsättas minst en halvtimme och ske i ett fridfullt rum som är till för denna svåra stund, gärna med sköna möbler, blommor och lugnande soft musik eller naturljud på låg volym. När sprutan ges ska djuret ligga i ägarens famn, om inte den kan, ska någon annan anlitas. Vid behov ska lugnande medel ges för att inte öka djurets skräck inför det okända.

Genom att underteckna godkänner jag att Linnéa Edberg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )