En isrink på Gärdet (bredvid Kampementsbadet)

Hej,

Vi vill anlägga en mobil konstfrusen isrink på Gärdet för skridskoåkning och spontantspel (bandy/ishockey). Rinken ska gå att montera ner efter varje säsong och inte lämna några spår. En liten sarg runt isen och två mål ska också sättas upp.

Här på Gärdet är det under barmarksperioden fullt med aktivitet i lekparken, på beachvolleybollplanerna och ute på sportfältet. Under vinterhalvåret avtar aktiviteten och fältet nyttjas inte till fullo. Genom att anlägga en mobil konstfrusen isrink skapas förutsättningar till lek, rörelse och vardagsmotion. En isbana för skridskoåkning och spel som är tillgänglig för barn och vuxna med olika behov och förutsättningar.

Basketplanen bredvid lekparken är t.ex. en lämplig yta för placering. I närheten tar staden redan vatten till snökanonerna som sprutar skidspåret. Samma vatten används vid isrinken. Eftersom basketplanen redan finns på plats behövs inget markarbete för att skapa en plan yta. Investeringskostnaden är väldigt låg, vi har sett alternativ med kylaggregat, sarg och mål för runt 600tkr.

Målet är att samla ihop minst 200 namnunderskrifter. Når vi målet så kommer vi ta kontakt med Stockholms stad och försöka fixa en isrink på Gärdet.

Vill du engarera dig mer än att bara skriva under den här namninsamlingen? Ta kontakt med Erik på 070-3241427

Med vänliga hälsningar,

Föräldrar för en isrink på Ladugårdsgärdet

Föräldrar för en isrink på Ladugårdsgärdet    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Föräldrar för en isrink på Ladugårdsgärdet lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.