Dagens besked är inte acceptabelt efter 15 års parodi, Motala kommun! Bygg ishall/bandyhall NU!

Motala kommun har en lång historik av utredningar, förslag, skrotade förslag, nya förslag o s v i en till synes oändlig rad när det gäller bandyhall/ishall. Detta har pågått i snart 15 år! Nu trodde man att denna långa period, som dragit ett löjets skimmer över Motala kommuns oförmåga att skapa vettiga förutsättningar för ett av kommunens viktigaste elitlag - IFK Motala, äntligen skulle vara över i och med de BESLUTADE planerna på ishallar vid riksväg 50. Men idag (24/3) meddelar kommunen plötsligt att beslutet är under omprövning p g a "Lalandias planerade etablering och den detaljplan vid Folkets park som kommunen fick bakslag på i Mark- och miljödomstolen nu kräver mer mark för att bygga tillräckligt med semesterboenden". Allvarligt talat, Motala kommun, vad är detta? Visa åtminstone litet respekt för en klubb som ger kommunen otroligt mycket PR, och som gör så mycket gott för kommunens ungdomar. Det finns två sätt att avsluta 15 års parodi på att inte klara av att komma till skott med en bandyhall:

1. Backa bandet och bygg på nuvarande arena, där finns det redan antagen detaljplan.
2. Fullfölj ishallsplanerna och anpassa andra projekt efter detta!

SKÄRPNING, Motala kommun!

Genom att underteckna godkänner jag att Rasmus Palmqvist lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.