CYKLISTERS OAKTSAMHET PÅ VÅRA VÄGAR
Hej
Efter en händelse då jag fick min bilruta sönderslagen av en ilsken cykelmotionär är måttet rågat.
JAG BLEV LIVRÄDD FÖR DESSA CA 10 MÄN SOM OMGÄRDADE BILEN OCH HOTADE MIG OCH SENARE ÄVEN SMET FRÅN PLATSEN EFTER ATT HA SLAGIT SÖNDER RUTAN.
Och detta för att dom inte förstår hur farligt det är att ligga i bredd på dessa vägar.
Detta hände vid slingerbulten där namnet säger det mesta.
Att iaktta försiktighet där verkar inte gälla vissa cyklister utan man riskerar både sina egna liv och andras med istället för att ta in information om hur farlig denna väg är ned flera olyckor varje år.
Jag är fd yrkeschaufför och vet mycket väl hur man beter sig i trafiken
Det gäller inte bara där utan i hela Nynäshamns kommun och kranskommuner mfl.
Nu måste vi få till en förändring på nåt sätt därför startar jag nu denna namninsamling
Mvh
Janet Andersson
Kontakta författaren