Brådskande! Hjälp vår vän Fernando att få stanna i Sverige

Det här är Fernando. Han har bott i Sverige i 8 år och för en kort tid sen fick vi, hans vänner och inte minst han ett jättetråkigt besked att han fått ännu ett avslag från migrationsverket och kommer skickas tillbaka till ovisshet i sitt hemland nästa månad. Ett land som anses mindre farligt än andra trots diktatur och inbördeskrig..

Fernando är 20 år och bor i Strömsund. Han har verkligen gjort allt för att integrera sig i samhället. Han har lärt sig språket, gått gymnasiet och fått utbildning. Hans vänner, arbete och framtidsdrömmar är här, han vill bl.a. plugga till socionom.

Förutom att han är en kämpe som gjort allt för att ta sig in i samhället trots flera avslag, så är Fernando en sån himla fin och ödmjuk person. Han har en sån otrolig personlighet som smittar av sig till alla i rummet, det är omöjligt att inte vara glad med honom i närheten.

Fernando själv känner att han inte vill lämna allt han kämpat för och uppskattar allt han fått och gjort. ”Att alltid få samma svar ifrån migrationsverket tär på en, det får en att vilja ge upp” ( Fernandos egna ord)

Hela hans liv är här och vi tänker inte låta detta hända vår älskade Fernando, så vi ber er nu om hjälp. Vi har startat en namninsamling som sedan kommer skickas vidare till migrationsverket och högsta domstolen. Så snälla, vi skulle vara evigt tacksamma om ni kunde ta nån minut att lämna ert namn så att denna mardröm inte händer.

F3C3904F-1F21-4434-94A2-C37CAC15443F.jpeg