Bevara personalen på mottagningen i Landskrona

Vuxenpsykiatriska mottagningen i Landskrona har under många år haft en stor personalomsättning. Mottagningen har trots detta länge setts som en av klinikens mest välfungerande. Detta beror helt på personalens lojalitet och idoga arbete.

Den senaste tiden har läget dock försämrats drastiskt när flera medlemmar i personalen har sagt upp sig. En av de som har sagt upp sig är en samordnare med drygt 20 års erfarenhet av arbete på mottagningen. Den typen av erfarenhet är helt unik och denna person fyller därför en ovärderlig roll i arbetet här.

Uppsägningarna kommer att innebära ytterliggare försämrad arbetsmiljö för de som jobbar kvar. Det föreligger nu också en akut överhängande risk att fler säger upp sig och att mottagningen havererar helt. Detta skulle innebära att psykiskt sjuka människor i Landskrona inte har tillgång till sjukvård.

Skriv under namninsamlingen för att visa ledningen att de som har sagt upp sig bör erbjudas bättre vilkor i utbyte mot att de stannar kvar på mottagningen. Ledningen har möjlighet att erbjuda detta!

Genom att underteckna godkänner jag att Viktor Fabri lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.