Bevara Ölme Diversehandel & Café i nya Stadsparken!

Bevara Ölme Diversehandel & Café på nuvarande plats

I 13 år har Ölme Diversehandel & Café huserat i den gamla magasinsbyggnaden i det som nu blivit Kristinehamns nya fina stadspark.

Kristinehamns kommun har flaggat för en flytt av museidelen till en betydligt mindre fastighet än dagens.

Sedan invigningen för 13 år sedan har Ölme Diversehandel & Café blivit ett av stadens stora besöksmål. Utöver det unika lanthandelsmuseet är Ölme Diversehandel & Café en mötesplats för musikentusiaster med den numera årliga Bluesfestivalen som ett självklart utflyktsmål för många. Lägg därtill mängder med andra kulturevenemang och ett stort antal turister som varje år besöker anläggningen för att besöka museet, men också för att njuta av gott fika och välsmakande mat i det mysiga cafeet.

Om Ölme Diversehandel & Café flyttas riskerar Kristinehamns kommun att förlora ett besöksmål som årligen genererar ett stort antal besökare och därmed gynnar den kommunala ekonomin.

Därför emotsätter vi oss förslaget att flytta verksamheten och vill att den ska få ligga kvar på nuvarande plats och fortsätta utvecklas som ett historiskt och kulturellt utflyktsmål.

Genom att underteckna godkänner jag att Kjell Ljung lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.