Att familjen ska få stanna I Sverige 3st barn 12, 14, 16 och en mamma och en pappa

Hej. Jag skulle vilja be om allas hjälp. Mina grannar fick igår ett brev från migrationsverket att de inte får stanna i Sverige och att de ska utvisas. Familjen kommer ifrån Afghanistan men tog sig till Italien och där fick de inte stanna. De fick 5-7 dagar på sig att lämna landet för att familjen inte skulle hamna i fängelse. De lämnade Italien efter 4 dagar och kom till Sverige i augusti. Nu vill migrationsverket skicka tillbaka familjen till Italien där de inte får vara eller är välkomna tillbaka till. De finns en dom på detta som togs den 3/1-23 familjen fick papperet igår. Efter att domen kommer har man 3 veckor på sig att överklaga och den tiden har redan gått tyvärr men jag vill ändå hjälpa dem att försöka överklaga detta. Så därför ber jag er alla om hjälp. Familjen består av 3 barn vars åldrar är 12, 14, 16 år och en mamma och pappa. De vill jobba gå i skolan inte leva på socialen eller migrationsverket. De vill alltså göra rätt för sig. De har nu med allas hjälp fått ett svenskt hem som de vill ha då de vill anpassa sig till sverige och leva efter vpra regler och lagar. Familjen mår jätte dåligt framförallt barnen eftersom de vet att mamma och pappa kommer hamna i fängelse om de skickas tillbaka till Italien.
Så de jag skulle vilja är att ni skriver på ett papper att familjen ska få stanna och varför ni anser de ska få stanna osv sedan skriva datum namn och en underskrift som ni sedan skickar till mig så jag kan skriva ut de och skicka med i överklagan. Jag kommer oxå ta kontakt med en advokat på måndag för att be om mer hjälp så klart. Jag ber från djupet av mig hjärta att ni kan ta er tid att hjälpa till så familjen kan få stanna eller bli rätt behandlad så de kan få vara tillsammans som en familj under trygga förhållanden. Tack

Genom att underteckna godkänner jag att Erika viklander lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.