Arbetstidsförkortning för nattpersonal i Ljusdals Kommun

Hälsosam arbetstidsförkortning för nattpersonal är att ta bort hela arbetspass för att få mer luft i schemat och chans till bättre återhämtning. Mera fridagar så vi orkar jobba natt. Det som är meningen med avtalet.

Nu blir det en försämring då Arbetsgivaren vill korta ner nätterna för de som jobbar heltid. Det gör också att all dagpersonal drabbas,alla måste göra om sina scheman och får jobba längre och får mindre återhämtning. Arbetsgivaren vill att det ska vara lika på alla arbetsplatser inom omsorgen i  kommunen vilket är svårt då det är olika verksamheter.

Det är vi som jobbar på golvet som vet hur vi mår och vad som är bäst återhämtning för oss!  Vi vill att arbetsgivaren lyssnar på oss som jobbar natt, och ser fördelen med att vi är självständiga enheter!

Vi vill ta bort nätter och lösa det själva på varje arbetsställe.

Anna Berg Andersson    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Anna Berg Andersson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )