Ändra inte Malmös stadsvapen.!

Malmö stads kommunikationsavdelning vill göra om logotypen rejält.  Malmö har haft samma stadsvapen sedan kung Erik av Pommern beskrev det i ett brev daterat 1437.
-
För att kunna göra ändringar av detta vapen måste man gå emot heraldiken, Det är ett av de äldsta Stadsvapen i Europa och har funnits med sedan 1400-talet.  Det är trams att utplåna en historisk identitet av denna klass. Erik av Pommerns fina vapen som är adresserat till oss Malmöbor, skall vi värna om! En logotyp kan aldrig konkurrera med ett heraldiskt vapen. De befinner sig i olika klasser. Malmös vapen är ett kungligt vapen med kunglig krona, Erik av Pommerns personliga vapen.
Försvara detta historiska Stadsvapen genom att skriva på denna protestlista.!
/Robert Wahlström
adm. "Malmö - ett historiskt perspektiv"

Robert Wahlström    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.