Rädda Svedjeskolan i Borås!

Kontakta namninsamlingens skapare

DELTA PÅ GRUNSKOLENÄMNDENS SAMMANTRÄDE!!

2023-11-24 08:33:40

Grundskolenämndens sammanträde är öppen för allmänheten. VÄLKOMNA!

Tisdag 2022-11-28 kl 18:00

Olovsholmsgatan 32, lokal Borgstena plan 1

Agnes Karlsson

Undermålig information, obesvarade frågor, möte har skett!!

2023-11-24 08:31:38

Igår, tisdag 23/11, hölls informationsmöte i Svedjeskolans matsal. I mötet höll Hayne Hedin som ingår i Grundskoleförvaltningens ledningsgrupp, han stöttades upp av bland annat Per Carlsson, ordförande i grundskolenämnden. Uppslutning bestod av vårdnadshavare och representanter till vårdnadshavare som med den minst sagt korta varsel ang. inbjudan till möte ej kunde närvara. Politikerna uppger att beslut om avveckling är ett demokratiskt beslut. Vi vill påstå det motsatta.

Frågor ställdes och förblev från politikernas håll obesvarade. En ja el nej fråga kunde man absolut inte svara på.

Ny information tillkom. Fredriksborgsskolans närmiljö kan vara giftig. Här krävs en utredning. Skolor som de nu vill ska flyttas in, utöver Svedjekolans och Daltorps F-6, skall även Erikslundsskolans 7-9 flytta in då skolan skall renoveras. Erikslund skall husera i Fredriksborsskolan i minst två år, Kronängsskolan har ej kapacitet för att ta emot dem. Detta innebär, att de barn som nu flyttas från Svedje och Daltorp som sedan skall välja högstadie INTE får fortsätta på Fredriksborg. Ny skola måste väljas, ny flytt.

Vårt fria skolval är berövat. Vårdnadshavare är eniga om att vi gjort ett medvetet val av den mindre skolan.

Underlag för de uppskattade renoveringskostnaderna är tagna ur luften. Vi kräver faktiska underlag!

Vårdnadshavare vädjar om att låta skolan leva! Ta tillbaka förläggandet lika fort som det tillkommit!

GRUNDSKOLENÄMNDENS MÖTE ÄR ÖPPEN FÖR ALLMÄNHETEN tisdag 2023-11-28, kl 18:00, Olovsholmsgatan 32, lokal Borgstena plan 1. VÄLKOMMEN!

Agnes Karlsson

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.