Rädda Strömsunds Kommuns skolor och förskolor

Kontakta namninsamlingens skapare

Vi kan inte ge upp!

2023-12-15 12:05:30

Nämnden har klubbat igenom det förslag som gällde Strömsunds tätort, man ska alltså slå ihop Bredgårds- och Hedenvindsskolan samt bygga om det som nu är Bredgårdsskolan kommer att byggas om till en enda stor förskola. Den barnkonsekvensanalys som gjorts är både amatörmässigt genomförd och inkomplett, det har ställts ledande frågor till barn och man har inte sett till all forskning som talar emot dessa förslag över huvud taget. Vi får inte ge upp nu, vi måste stå enade och kämpa för att ändra nämndens beslut. Det är inte för sent, man kan fortfarande ändra sig och skapa en miljö som är trygg för våra barn.

Carolina Westerberg

Fortsätt sprida insamlingen!

2023-11-17 09:51:56

Skolutredningen har skickats tillbaka till förvaltningen med krav om kompletteringar samt en barnkonsekvensanalys. Men vi ska inte slappna av än, nytt beslut tas den 14/12 2022 och vi måste fortsätta att visa kommunen och barn- kultur och utbildningsnämnden att vi INTE står bakom de förslag som lagts fram. Vi måste stå enade så fortsätt att skriva under och sprida länken så att den bår ut till så många som möjligt.

Carolina Westerberg

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.