Bevara odlingsområdet Tisteln!

Kontakta namninsamlingens skapare

Vad händer nu?

2023-09-02 08:45:54

Inom kort borde vi få uppdateringar om planförslaget har godkänts eller ej. För att höja våra röster och visa vårt missnöje är denna insamling, från och med idag, en ren protestlista mot planförslaget.

Listan kommer återigen skickas till stadsbyggnadsnämnden, så att så många som möjligt får en chans att få sina röster hörda.

Det är även intressant att EUs liggande förslag till Förordningen om restaurering av natur förbjuder att grönytor tas bort från storstadsområden. Detta just p.g.a. att grönområden behövs för att hålla temperaturen nere. Även förordningen ska slutgiltigt röstas om i höst. Oavsett om Stadsbyggnadsnämnden tänker försöka pressa igenom sitt beslut dessförinnan eller ansöka om någon form av undantag förändras inte sakläget; grönområden behövs precis lika mycket i stadsbilden nu som efter att förordningen har gått igenom. Överdriven förtätning av städer och bostadsområden är ett stort problem redan idag. Vi protesterar mot en byggnadspolitik som driver på förtätningen av redan tätbebyggda områden, på jordens och de boendes bekostnad! Värna våra grönområden, stoppa byggnadsplanerna på odlingsområdet Tisteln!

Delia Arama

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.