Stoppa neddragningarna för Gävles förskolor och skolor

Stoppa neddragningarna för Gävles förskolor och skolor

2023-06-16 11:52:05

Hej!

Sveiges Lärare Gävle har idag skickat in vår namninsamling, med kommentarer, till Gävle kommuns ledamöter i Kommunfullmäktige. De kommer nästa vecka ha fullmäktigemöte angående budget för nästa år och vi hoppas att våra politiker har hörsammat Sveriges Lärares oro för förskolors och skolors verksamhet.

Kommentarerna i namninsamlingen har vi tagit med för de visar på hur förskollärare och lärare uppvlever sin arbetssituation. Uttrycken har varit starka och känslosamma där man berättar om sin ansträngda arbetssituation, men även visat på den oro som finns för ännu högre arbetsbelastning, ökad stress, samt en oro för hur man ska kunna orka vara kvar i yrket.

Andra kommentarer har gällt att barnen inte ska få betala det höga priset med sämre förutsättningar i förskola och skola, att barn och elever som behöver stöd i vardagen ska bli utan, mm.

Sveriges Lärare Gävle tackar för ert stöd

Hälsningar

Mikael Forsberg

Sveriges Lärare Gävle

mikael.forsberg@sverigeslarare.se

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.