Stoppa nedläggningsbeslutet för pendlingsbussarna i Söderort.

Kontakta namninsamlingens skapare

Påminnelse om enkät

2024-02-29 08:34:53

Hej,

Nedläggningen av pendlingsbussarna i söderort har nu varit verklighet ett par månader. Jag påminner om enkäten som skapats för att samla in synpunkter och erfarenheter från oss som har drabbats. Hoppas så många som möjligt av er som har skrivit på listan även vill fylla i enkäten.

Ni hittar den här

Tack!

Enkät efter nedläggningen

2023-12-15 12:19:02

Hej,

Nedläggningen av pendlingsbussarna i söderort har nu blivit verklighet. Jag har skapat en enkät för att samla in synpunkter och erfarenheter från oss som har drabbats. Hoppas så många som möjligt av er som har skrivit på listan även vill fylla i enkäten.

Ni hittar den här

Tack!

Ulrika, boende i Salem/Rönninge

Nedläggningsbeslut taget - busslinjerna läggs ned.

2023-09-20 09:34:19

SL har nu beslutat att lägga ner busslinjerna från Botkyrka och Salem som går direkt in till Fridhemsplan från och med  11 december i år. Jag anser att vi måste fortsätta att kämpa och göra vår röst hörd. Beslutet måste överklagas. Fortsätt att sprida information om nedläggningen och samla så många namn det bara går.

Tack för ert stöd.

/Ulrika Nordling

Salem

Ulrika, boende i Salem/Rönninge

Uppdatering om namninsamlingen för att rädda pendlingsbussarna

2023-05-09 16:36:03

Hej,

Tack till alla er som redan har skrivit på namninsamlingen för att påverka politikerna så att våra pendlingsbussar till och från Fridhemsplan ska få vara kvar.

I skrivande stund har nästan 1000 personer skrivit på. Om alla ni som redan signerat, försöker få en person till att skriva på så vore det toppen. I många familjer så är det säkert flera personer som drabbas, och även om man själv inte påverkas så kan man ju visa solidaritet med dem som gör det, och skriva på ändå. Kämpa på och sprid ordet på Facebook, Instagram, Twitter mm, så ska vi se till att vi gör våra röster hörda.

Tack igen.

Ulrika

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.