Rör inte Spikbodarnas friluftsområde - bygg inte industri där!

Kontakta namninsamlingens skapare

Lägesrapport 5 maj

2023-05-05 18:03:35

Tack alla som skrivit på! Imorse skickades listan in till Östersunds kommun samt direkt till alla ledamöter i kommunstyrelsen. Detta pga att den behövde komma in senast imorse för att kunna tas med under punkten meddelande på kommunstyrelsens sammanträde på tisdag nästa vecka 9 maj. Efter att den skickades in har det tillkommit många namn. Det gör inget! Fortsätt skriva på listan! Jag låter den ligga kvar ett bra tag till för jag tror att det kommer att bli flera tusen namn. Jag kommer att skicka länken till protestlistan på måndag direkt till alla ledamöter så kan de själva se alla nya namn som tillkommit samt följa listans utveckling! Det här är bara början! På tisdag ska kommunen ta ställning till om de ska gå vidare med planbesked för att bygga på den del av Spikbodarnas friluftsområde som kommunen äger. Detta är mycket märkligt då kommunen själv i sin översiktsplan 2040 som antogs i juni förra året pekar ut området som friluftsområde som ska skyddas och bevaras! Samtidigt så finns hemsidan The power region som erbjuder marken (som ska skyddas) till industrietablering! Under veckan har det framkommit att kommunens egna förvaltningar säger nej till planerna att exploatera området! Där finns skyddade arter och området omfattas dessutom av riksintresse för rennäringen. Bara det borde innebära tvärstopp! Det är roligt att läsa alla kommentarer på listan! Fortsätt fylla på listan och dela den vidare! Vi ska inte låta starka företagsintressen få gå före kommunmedborgarnas rätt till friluftsliv och all livskvalité som detta område betyder!

Anders Nilsson

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.