Gång- och cykelväg till Söra!

Kontakta namninsamlingens skapare

Inväntar fortfarande svar från kommunen

2023-07-24 09:56:02

Hej!

Tack till alla som har skrivit under! Och för era fina och bra kommentarer! Det känns fantastiskt roligt att det finns ett sådant engagemang kring att vi ska kunna nyttja friluftsområdet Söra på ett säkert och miljövänligt sätt!

Sedan namninsamlingen startade har jag varit och pratat med kommunen på deras Fullmäktige i april och fått god respons. Jag har sedan dess haft mailkontakt fram och tillbaka med Tommy Jonsson, Ordförande Miljö- och samhällsbyggnadsnämnden i Nyköpings kommun. Han har lovat att de just nu håller på och undersöker möjligheterna för att kunna bygga någon typ av G/C-väg ut till Söra! Och att de kollar på möjligheterna att sänka hastigheten på vägen. Just nu är det semestertider men i slutet av sommaren hoppas jag på att få återkoppling på hur arbetet går.

Jag uppdaterar här när jag vet med. Fortsätt gärna att tipsa om att skriva under vår namninsamling!

Mvh Martina Cokorilo

Martina Cokorilo

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.