Behov av farthinder i Herrängen, Stockholm

Kontakta namninsamlingens skapare

Ny kontakt med trafikkontoret i Stockholm

2023-02-12 07:37:58

Hej,

Vi har idag åter kontaktat Trafikkontoret, efter att artikeln publicerats och fler har skrivit under namninsamlingen. Vi kommer såklart att hålla er uppdaterade så snart vi får svar. Tack åter för ert engagemang!

Med vänlig hälsning,

Artikel publicerad i Mitt i

2023-01-28 19:28:45

Hej! Här kommer en uppdatering gällande vår oro för trafiken i Herrängen.

Vi står fast vid att detta är mycket viktigt! I dagarna blev en katt påkörd i området och vi vill inte att det nästa gång skall vara någons barn. Därför blev vi glada när tidningen Mitt i uppmärksammade namninsamlingen och ville skriva en artikel om den. Artikeln publicerades i dagens nummer, och fick stor plats på tidningens förstasida!

Så stort tack till alla som skrivit under, det är ert engagemang som håller denna fråga vid liv! Strax före jul fick vi dessvärre ett väldigt allmänt hållet och ganska nonchalant svar från Trafikkontoret på vårt önskemål om att se över möjligheten att sätta upp farthinder. Vi kommer självklart att åter kontakta trafikkontoret, nu när frågan har fått ökad uppmärksamhet, men det skulle ta ännu mer skruv om antalet underskrifter också kunde öka.

Så sprid budskapet till vänner och grannar som kanske inte ännu skrivit på!

Länk till namninsamlingen:

Artikeln i Mitt i:

Förstasidan_Mitti.png

Artikeln.png

Kontakt med Trafikkontoret

2022-11-25 13:51:18

Stort tack till alla som skrivit under! Det är med samlade krafter vi har bäst möjlighet att skapa en säkrare trafiksituation i Herrängen.

Jag har idag skickat över listan med underskrifter till trafikkontoret i Stockholm, samt ringt dem och framfört vår sak. De kommer att se över möjligheterna att reducera hastigheten i området och återkommer inom ca 2 veckor. Jag kommer att fortsätta stöta på tills vi har fått ett svar så att vi vet hur vi går vidare sedan.

MVH

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.