Bevara Gamla Kraftstationen i Deje

Kontakta namninsamlingens skapare

Nytt avtal för Gamla Kraftstationen...

2022-12-01 10:13:30

Vi, alla som undertecknat namninsamlingen har visat det starka stödet för Gamla Kraftstationen. Namninsamlingen är nu avslutad. Det betyder inte att ditt stöd inte kommer att behövas! Avtalet innebär en rad utmaningar som verksamheten kommer att behöva alla kulturintresserades stöd för att tackla!

Läs mer https://www.bevaragamlakraftstation.com/

Hälsningar

Anneli och Angelica

Två ortsbor, Angelica Rage och Anneli Bodin

Fortum har låst lokalen. Vi kräver en lösning!

2022-10-31 20:41:01

Läget är helt låst, föreningen behöver långsiktiga garantier, Fortum kräver hyra som är fantasisummor för föreningen, men vill inte ha med dem att göra. Vad gör kommunen? Föreningens entusiasm ställs på prov. De behöver ditt stöd och all uppmuntran.

Två ortsbor, Angelica Rage och Anneli Bodin

Fortums sociala ansvar klingar falskt, kräver stopp för alkoholförsäljning i Gamla Kraftstation

2022-08-11 04:58:57

Fortum, fortum… helt plötsligt är ni så rättsrådiga… Det här är ingen huliganpub där folk pimplar öl och pissar i buskarna… Dessutom är det inte ni som bedriver verksamheten. Det är hyresgästen som är ansvarig för innehållet i verksamheten. Kommunen är hyr, verksamheten betalar…. Kommunen har gett serveringstillstånd utifrån de regler som finns. Nä, det här argumentet visar bara på avoghet från Fortums sida. Om Fortum tro att de med ”nolltoleransen” visar empati och social ansvar, så tro de. Helt fel. Det är tvärtom! Genom att sätta sig på sina höga hästar blir deras blick grumlig och de kan inte se den verksamhet som betyder så mycket för så många. Nä, skriv under namninsamlingen, visa storbolaget att vi inte köper deras falska omtanke om oss besökare!

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.