Förstör inte Ekenäs Gamla Stad: Inga villor på vattnet vid Barckens udde

Kontakta namninsamlingens skapare

Stadsstyrelsen i Raseborg säger ja till sjövillor vid Barckens udde i Ekenäs. Beslutet fattades efter omröstning med rösterna 7-4. Kaupunginhallitus hyväksyi merihuvilat äänin 7-4.

2021-09-14 06:04:25

Tyvärr tog stadsstyrelsen igår beslutet att rösta för att planeringen av sjövillorna får gå vidare bl.a. med motiveringen att detta var den enda plats som passar för de krav projektet ställer. Man är färdig att offra ett, t.o.m. för Finland unikt område för en privat aktörs affärsverksamhet.

Rösterna fördelades enligt följande

Mot sjövillorna:

Annika Pråhl (SFP)

Kati Sointukangas (Gröna)

Harry Yltävä (VF)

Anita Westerholm (SFP)

För sjövillorna:

Johan Berglund (SFP)

Jan-Mikael Ekholm (SFP)

Ulf Heimberg (SDP)

Linnea Henriksson (SFP)

Frank Holmlund (SDP)

Mikael Nylund (SFP)

Nina Wessberg (SDP)

Nu är det än viktigare att fortsätta insamlingen av underskrifter så fortsätt dela denna adress. Tack!

Valitettavasti kaupunginhallitus hyväksyi merihuviloiden sunnittelun jatkuminen Barckenin udden edustalla eilisessä kokouksessaan m.m. kommentoimalla, että tämä oli ainoa sopiva paikka huviloille Tammisaaressa katsoen vaatimuksiin. Nyt ollaan uhraamassa, jopa Suomessa uniikkia ympäristöä yksityisen yrityksen toiminnalle.

Äänet jakautuivat seuraavasti:

Merihuviloita vastaan:

Annika Pråhl (RKP)

Kati Sointukangas (Vihreät)

Harry Yltävä (VL)

Anita Westerholm (RKP)

Merihuviloiden puolesta:

Johan Berglund (RKP)

Jan-Mikael Ekholm (RKP)

Ulf Heimberg (SDP)

Linnea Henriksson (RKP)

Frank Holmlund (SDP)

Mikael Nylund (RKP)

Nina Wessberg (SDP)

Nyt on siis yhä tärkeämpää jakaa adressi ja kerätä allekirjotuksia projektia vastaan, jotta saadaan se pysäytettyä ajoissa. Kiitos!

Föreningen Gamla stan i Ekenäs r.f. / Tammisaaren Vanha Kaupunki r.y.

Stadsstyrelsen tar upp ärendet om sjövillor vid Barckens udde på sitt möte den 13.9

2021-09-11 17:54:20

Stadsstyrelsen kommer att ta upp ärendet om Sjövillor vid Barckens udde på nytt till behandling på sitt möte den 13.9.

du kan läsa mera om saken här https://tweb.raseborg.fi/ktwebbin/ktproxy2.dll?doctype=3&docid=173378

vi behöver fortfarande ditt stöd för att samla in underteckningar mot att projektet förvekligas på sin nuvarande plats. Ekenäs Gamla Stad är inte rätt plats för detta projekt. Sprid adressen och kom ihåg att underteckningar skall godkännas via den egna e-posten.

Tack för din hjälp!

Kaupunginhallitus tulee ottamaan kysymyksen Merihuviloista Barckenin uddenilla uudestaan käsittelyyn kokouksessaan 13.9.

Lue lisää https://tweb.raseborg.fi/ktwebbin/ktproxy2.dll?doctype=3&docid=173378

tarvitsemme edelleen tukesi kerätäksemme allekirjoituksia projektia vastaan, jotta se ei toteudu väärällä paikalla. Tammisaaren Vanha Kaupunki ei ole sopiva paikka tätä projektia varten. Jaa adressi ja muistuta allekirjoittajia, että heidän tulee hyväksyä allekirjoituksensa sähköpostinsa kautta.

Kiitos avustasi!

Föreningen Gamla stan i Ekenäs r.f. / Tammisaaren Vanha Kaupunki r.y.

Stadsstyrelsens möte den 3.5.2021

2021-05-05 06:38:46

Ärendet behandlades den 3.5.2021 på stadsstyrelsens möte och remitterades nu men kommer till behandling igen med noggrannare undersökningar (bl.a. vill man ha en ordentligt visualisering av hur förslaget skulle te sig i verkligheten samt även förslag på alternativa placeringar).

Christian Gröndahl, Föreningen Gamla stan i Ekenäs r.f. / Tammisaaren Vanha Kaupunki r.y.

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.