Folkomrösta om Sveriges EU-medlemskap

Kontakta namninsamlingens skapare

Rösta för Swexit i nästa års EU-val

2023-09-07 21:06:58

Ingen i Riksdagen vågar ifrågasätta EU. Samtliga riksdagspartier är idag för ett EU-medlemskap. Vi har därför bildat Swexit (www.swexit.org), ett parti som nu ställer upp i nästa års EU-val. En röst på Swexit är en röst mot Sveriges EU-medlemskap. Därigenom blir valet en informell folkomröstning d v s så nära en formell folkomröstning Sverige kan komma utan ett riksdagsbeslut.

Partiet är ett tvärpolitiskt enfrågeparti med medlemmar från vänster till höger. Ett medlemskap är helt kostnadsfritt och utan förpliktelser. Det är ockå helt OK om du är medlem i något annat parti. Vi ser t o m en fördel i om våra medlemmar är med i något annat parti och därigenom hjälper till att skapa en opinion mot ett svenskt EU-medlemskap i dessa andra partier.

Vi kommer inte att ha resurser för att trycka och distribuera valsedlar till alla ca 5000 valställen i Sverige inför EU-valet i juni. Vår val-paroll är därför: "Skriv Swexit på en blank valsedel". Du får gärna hjälpa oss att sprida det budskapet.

Likaså - välkommen som medlem. Mer information om Swexit finns på: www.swexit.org.

Vänliga hälsningar,

Ulf Ström

Ordf. Swexit

Ulf Ström, Swexit

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.