Stoppa flytten av 4-6:ans elever från Stensele skola!

Kontakta namninsamlingens skapare

Medborgarförslag

2020-03-03 14:31:36

Nu har vi lämnat in ett medborgarförslag till kommunfullmäktige i ett försök att stoppa flytten av eleverna. Tillsammans med förslaget lämnade vi också in namninsamlingen. Det blev drygt 700 namn sammanlagt (denna på nätet plus fysiska namnlistor som funnits på några ställen i samhället). Medborgarförslaget består förutom namninsamlingen av en skrivelse och en del beräkningar angående den påstådda besparingen. Förslaget kommer att beredas av kommunstyrelsen och sedan tas upp i kommunfullmäktige (troligen i april).

Föräldrar till elever på Stensele skola

Vad händer nu?

2019-12-31 20:50:47

Så snart helgdagarna är över och vi är tillbaka i vardagslunken planerar vi att lämna in namninsamlingen till de styrande tillsammans med en skrivelse. Det finns bland annat ett flertal felaktigheter i den utredning som ligger till grund för beslutet som vi kommer att ta upp.

För de som inte vill skriva under online finns namnlistor på posten, i kassan på coop, på RA:s och på second hand i Stensele. Sprid gärna detta till den du tror vill skriva på.

Om någon vill stå och samla in namn vid exempelvis Ica eller Coop får ni  gärna höra av sig så kan vi skicka en tom namnlista via mail.

Föräldrar till elever på Stensele skola

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.