STOPPA utvisningarna av barnfamiljer & unga till Afghanistan

Kontakta namninsamlingens skapare

Viktigt meddelande till dig som skrivit under denna petition!

2019-08-24 17:14:40

Från början var tanken med denna namninsamling skulle samla namn som en protestest mot utvisningarna av barnfamiljer och ta alla dessa namn till besalutsfattare i riksdagen. I det har inget förändrats, däremot har tanken utvecklats och den ledde fram först till en facebooksida som heter "Tusen barn Tusen drömmar", men inte bara det utan även ett intensivt arbete som ledde fram till en trycksak på nästan 200 sidor som nu kommer att gå i tryck.

I denna trycksak har vi samlat fn närmare 700 namnunderskrifter och lite tanklöst la jag till era namn men tog bort mailadressen. Du som skrivit under denna petiotion behöver snarast ta ställning till om du vill stå med på denna lista. Om du inte vill stå med maila till janina_soderstrom@hotmail.com så tar jag bort ditt namn.

Planen för denna trycksak som är en bilderbok där barn som har utvisningsbeslut visar vad de drömmer ex" jag vill bli läkare" samt texter skrivna av civilsamhället och fakta om situationen i Afghanistan. Denna trycksak kommer att delas ut till riksdagens alla ledamöter.

Vi kommer även att göra allt vi kan för att den ska uppmärksammas i media. Den kommer inte att säljas kommerciellt ev kommer den att finnas på en del bibliotek, den kommer att troligen att utan namnunderskrifterna läggas upp på nätet som länk.  Dessa krav kommer att stå i trycksaken

våra krav i vår slutversion

Vårt generella krav är att Sverige ska införa totalstopp för utvisningar till Afghanistan på grund av säkerhetsläget och de inhumana och riskfyllda villkor som människor i internflykt utsätts för. Eftersom denna bok fokuserar på afghanska barnfamiljer som fått utvisningsbeslut, så specificerar vi krav för denna grupp.

-Vi kräver i första hand att barnfamiljer från Afghanistan, mot bakgrund av den väpnade konflikten i Afghanistan, anses ha tillräckliga skäl för att få internationellt skydd och därmed få uppehållstillstånd i Sverige.

- Vi kräver i andra hand att asylsökande barn från Afghanistan som har varit i Sverige mer än ett år, tillsammans med sina anhöriga ska få permanent uppehållstillstånd med hänvisning till Barnkonventionen och Sveriges skyldighet att se till alla barns bästa utan åtskillnad.

- Vi kräver i tredje hand att barnfamiljer från Afghanistan med utvisningsbeslut som nu finns i Sverige får en ny prövning av sina individuella skyddsskäl, och att Migrationsverket då tar våld mot kvinnor och annat familjerelaterat våld, i det förflutna eller hot om våld i framtiden, på allvar.

Vi kommer nu inom kort lämna manuset för layout-bearbetning! Om du vill bli borttagen hör av dig omgående senast 28/8. Om vi inget hör ifrån dig uppfattar vi det som att du gärna vill stå kvar med ditt namn och ort ev titel.

mvh Janina Bengtsdotter

Så här ser namnlistan ut

UNDERSKRIFTER * Nätverket Tusen Barn, Tusen Drömmar * Österlens Stödförening för Flyktingar (ÖSF) * Föreningen Kompis Falun * Nätverket Liv utan Gränser     1.        Abrahamsson Eva-Britt, Jönköping 2.        Achré Inger, Hörby  3.        Adielsson Inger, Spekeröd  4.        Ahlgren Enghardt Malin, Vingåker  5.        Ahren Vargas Annika, Göteborg     6.        Alexander Benedict, Dalarna 7.        Alexandersson Anna, Sundborn  8.        Alexandersson Linda, Arvika 9.        Alfredsson Maria, Lycksele 10.     Alinder Maria, Falun   11.     Alm Maria S., psykolog, mamma, Västerås 12.     Alsaleh Karim, Visby   13.     Alsén Mia, Habo    14.     Alvarmo Ulrika, medmänniska, bonusmamma, Öland 15.     Amneby-Svensson-Doula Linn, frivillighem, Dalarna 16.     Andersmats Anita, Falun   17.     Andersson Berit, Degerfors    18.     Andersson Carina, Säffle 19.     Andersson Christer, Alingsås  20.     Andersson Eva, Göteborg     21.     Andersson Johanna, Kungsör 22.     Andersson Karin, Karlskoga  23.     Andersson Larbi Sara, Göteborg 24.     Andersson Lena, universitetsadjunkt vid Malmö universitet 25.     Andersson Lina, lärare, Jönköping 26.     Andersson Malin, Falun   27.     Andersson Maria, Falun   28.     Andersson Tracey, släggkastare, Göteborg 29.     Andersson Ulrika, docent i straffrätt vid Lunds universitet 30.     Andreasson Jesper, fil.dr. i sociologi, docent vid Linnéuniversitetet  31.     Annerhult Svante, Smålandsstenar  32.     Apell Annette, Lidköping 33.     Apell Sara, behandlingssekreterare, Borås 34.     Appelquist Kathryn, Malmö  35.     Arora-Jonsson Seema, professor i landsbygdsutveckling vid Sveriges lantbruksuniversitet 36.     Arora-Jonsson Stefan, professor i organisation och samhälle vid Uppsala universitet 37.     Askari Amineh, hemspråkslärare, Falun 38.     Asplund Inger, församlingspedagog, svenska kyrkan, Luleå 39.     Atai Elmira, Malmö  40.     Ausner Ewa, Stockholm       41.     Avander Friberg Elisabet, Falun  42.     Avilés Päivi, Bromma 43.     Axelsson Maria, Falun   44.     Azizi Kristensen Ditte, Falun  45.     Bahceci Belinda, Falun  46.     Bark Carin, Lärare, Surahammar 47.     Barnö Ulrika, förskollärare, Falun  48.     Baster Emma, Svenljunga 49.     Belfiore Maya, Falun   50.     Belt Bernt, Borlänge   51.     Bengtsdotter Janina, grundare av Föreningen Kompis Falun och Nätverket Tusen Drömmar, Tusen Barn, Falun 52.     Berg Annika, docent i idéhistoria vid Stockholms universitet 53.     Berg Lena, Jönköping     54.     Berg Victoria, Falun  55.     Bergenstråhle Gunilla, Stockholm   56.     Berggren Kasplina, Växjö  57.     Berglund Bodil, Ingatorp  58.     Berglund Jenny, professor i religionsdidaktik vid Stockholms universitet 59.     Bergman Malin, Falun  60.     Bergman Staffan, Kulturchef, Skinnskatteberg 61.     Bergman Westin Viktoria, Söderhamn      62.     Bergman Karin, Borås  63.     Bergstedt Jonas, Falun   64.     Bergström Monireh, Falun 65.     Bergström Nellie, Falun   66.     Berling Cajsa, Göteborg   67.     Berling Staffan, Köpenhamn   68.     Berntsson Marie-Louise, Laholm  69.     Bertilsson Bosse, pensionär, kontaktperson, Hässleholm 70.     Billberger Katarina, barnläkare, Falun 71.     Bille Jenny Kirsten, Malmö  72.     Björk Maj, Leksand 73.     Björklund Bo, Stockholm  74.     Björktorp Kristina, Borlänge   75.     Björlin Agneta, Stockholm  76.     Björn Therese, Falun  77.     Björnberg Margitha, Klintehamn   78.     Blom Bert, grundare och ordförande Kompis Falun 79.     Blomberg Anita, Falun  80.     Blomberg Kerstin, volontärnätverket ”Tillsammans på norr”, Gotland 81.     Blomberg Pia, Föllinge 82.     Blomgren Margareta, Partille  83.     Blommé Gunnar, Falun   84.     Blomvik Cecilia H., Sundsvall  85.     Blomvik Cecilia, lärare, Göteborg 86.     Blychert Lena, Norrahammar 87.     Bodelsson Leena, Fjälkinge    88.     Bodin Pix, Karlstad  89.     Bohlin Gert, Göteborg   90.     Boholm Birgitta, Falun  91.     Bolin Gunilla, Falun  92.     Bolkeus Marie, Stockholm    93.     Borg Ingrid, Kivik  94.     Borglund Ann-Sofie, Göteborg    95.     Bossel Norman Charlotte, Falun  96.     Boström Birgitta, frivillighem, medlem i asylkommittén 97.     Boström Stina, Färjestaden   98.     Boyd Sally, professor emerita i allmän språkvetenskap vid Göteborgs universitet 99.     Brandquist Ingrid, Västerås    100.  Brenander Annica, Asylgruppen, Örebro 101.  Brome´ Anna-Karin, god man, Ås 102.  Bromö Karin, Klintehamn   103.  Brosché Ulrika, Göteborg   104.  Brunsson Karin, docent i företagsekonomi, Stockholm 105.  Brydolf Karin, psykoterapeut, frivilligt familjehem, Värmdö 106.  Busk Yvonne, Norberg 107.  Butler Richard, arkitekt, Stockholm 108.  Byrfors Hanna, skolsköterska, Simrishamn 109.  Bäcke Lyck Camilla, Falun  110.  Bäcklund Anna-Katrin, docent i kulturgeografi vid Lunds universitet 111.  Bäckström Astrid, Stockholm 112.  Bäckström Tove, volontär, Stockholm 113.  Bäfver Karina, Svärdsjö 114.  Bökman Reintoft Thomas, Ingelstad     115.  Carling Anna, universitetsadjunkt, medmänniska, Västerås 116.  Carlsson Sanna, Falun   117.  Carlsson Lina, Henån   118.  Cederbjörk Elisabeth, doktorand i idéhistoria, god man, Falun 119.  Cedergran Mårten, saneringstekniker, Västerås 120.  Cedervall Malin, lärare, Göteborg 121.  Cham Brunnegård Elisabet, Skövde  122.  Claesson B., Alingsås   123.  Creswell Kim, Falun 124.  Cuno Hanna, Valdemarsvik 125.  Dage Heidi, Henån   126.  Dahlberg Gunillasdotter Erika, Lund    127.  Dahlén Rune W., Kil  128.  Dahlstedt Magnus, professor i socialt arbete vid Linköpings universitet 129.  Danevad Ulrica, Falun 130.  Davies Annika, Gullspång  131.  Dehghani Mariam, lärare, god man, frivilligt familjehem, Järfälla 132.  De los Reyes Paulina, professor i ekonomisk historia, Uppsala 133.  Diaz Pohl Lorena, frivilligt familjehem, extra mamma, Falun 134.  D´Orazio Anita, ordförande i Etikkommissionen, Stockholm 135.  Dua Pippi, volontär, Falun    136.  Eastmond Marita, professor i socialantropologi vid Göteborgs universitet 137.  Eckerman Ingrid, grundare av nätverket ”Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar” 138.  Edenklint Louise, beteendevetare, volontär Röda korset, Kristianstad 139.  Edgren Lars, professor i historia vid Lunds universitet 140.  Edgren Monika, professor emerita i genusvetenskap vid Malmö universitet 141.  Edlund Ingrid, pensionär, Ludvika 142.  Edvardsson Emma, Karlstad  143.  Ehrling Rogström Petra, Bjursås 144.  Ekenberg Annika, Falun       145.  Eklund Johanna, genusvetare, Västerås 146.  Eklund Johanna, Stockholm 147.  Ekman Ante, boendestödjare/undersköterska, Baggbron, Skinnskatteberg 148.  Ekman Åke, Bygdeå  149.  Ekström Eva, Uppsala   150.  Eldh Rebecka, Malmö  151.  Eliassi Barzoo, docent vid Linnéuniversitetet 152.  Elsrud Torun, docent i sociologi och lektor i socialt arbete vid Linnéuniversitetet 153.  Elwing Eva, medmänniska, Rättvik 154.  Embretsen Eva-Lena, Falun 155.  Emet Emma, Norberg 156.  Enghamre Maria, Karlstad  157.  Engström Fredrik, Västerås   158.  Engström Hanna, Nacka 159.  Enmyren Elisabet, Bergvik 160.  Enocksson Gunlisa, volontär, Sala 161.  Eriksson Annica, Falun   162.  Eriksson Bibi, Sundborn   163.  Eriksson Ingela, Grycksbo   164.  Eriksson Lena, Karlstad   165.  Eriksson Lisa, frivilligt familjehem 166.  Eriksson Per, professor och rektor för Lunds universitet 2009 – 2014 167.  Eriksson Siv, dramapedagog, Västerås 168.  Esbjörs Ylva, Falun   169.  Evaldsson Anna-Carita, professor i pedagogik vid Uppsala universitet 170.  Fagerberg Embretsén Ann, skolkurator, Falun 171.  Falk-Brown Åsa, lärare och bonusmamma 172.  Falk Kerstin, Visby   173.  Falkestav Nina, Sundbyberg  174.  Ferm Anna, Vällingby    175.  Fernvik Forslund Hanna, Falun   176.  Fex Fritz Kajsa, Örebro  177.  Fihn Britt-Marie 178.  Fjällström William, Åre    179.  Flood Erika, Göteborg  180.  Ford Lisa, Göteborg     181.  Fornäs Johan, professor emeritus i medie- och kommunikationsvetenskap vid Södertörns högskola 182.  Forsling Amanda, Svärdsjö  183.  Forsström Tanja, Stockholm 184.  Fradelos Maria, Trollhättan  185.  Franck Olof, docent, Göteborg 186.  Fredriksson Birgitta, Gnesta  187.  Fredriksson Maria, Falun   188.  Fridell-Anter Karin, ordförande Stöttepelaren 189.  Fridh Ulla, Falun 190.  Fröberg Kerstin Ebba, socionom, volontär, Vejbystrand 191.  Fänge Anders, Afghanistankännare 192.  Gabrielsson Annette, Västerås 193.  Gadestam Åsa, Stockholm     194.  Ganetz Hillevi, professor i genusvetenskap vid Stockholms universitet 195.  Gavelin Ingegerd, Stockholm   196.  Gavell Terese, Falun   197.  Geels Antoon, professor emeritus i religionshistoria och religionspsykologi vid Lunds universitet 198.  Gerle Elisabeth, professor i etik vid Lunds universitet 199.  Glemme Eva, Hisings Backa   200.  Gluch Emmy, Falun  201.  Gottberg Maria-Pia, Åkersberga   202.  Grahn Eva, Jönköping   203.  Grahn Jenny, Simlångsdalen   204.  Granqvist Eva-Märta, journalist, konstnär, Hörby 205.  Gravås Birgitta, Älvdalen 206.  Green Sjöberg Elja, medmänniska, Falun 207.  Greiff Mats, professor i historia vid Malmö universitet 208.  Gumælius Ann-Sofie, Åre     209.  Gunnarsson Karl, Falun 210.  Gunsjö Maria, lärare, Östersund 211.  Gunsjö-Eriksson Tove, lärare, Uppsala 212.  Gustafsson Anders, Gotland 213.  Gustafsson Anneli, Falun     214.  Gustafsson Annika, Sandhem 215.  Gustafsson Gabbi, pensionär, extra mormor och vän, Falun 216.  Gustafsson Gunilla, Hagfors 217.  Gustafsson Helen, medmänniska och extra farmor, Trosa 218.  Gustafsson Petra, Falun   219.  Gustavsson Kristina, docent i socialt arbete vid Linnéuniversitetet 220.  Gustavsson Monica, Örebro  221.  Görling Charlotta, journalist, Västerås 222.  Göthberg Catharina, Örsundsbro  223.  Haberg Ewa, Göteborg  224.  Hadnouni Charlotta, Stockholm   225.  Hagemar Falck Karin, Falun  226.  Haglund Margareta, Svärdsjö  227.  Hagman Kina, Vollsjö 228.  Hagström Marie, Svärdsjö   229.  Hammar K.G., tidigare ärkebiskop i Svenska kyrkan 230.  Hamrin Sofia, folkskollärare, Undersåker  231.  Hannus Carina, Grycksbo      232.  Hanser Evylina, Falun 233.  Hansson Conny, Rättvik 234.  Hansson Gunnarsson Karin, vän, lärare, medmänniska, Surahammar 235.  Hansson Magnus, Stockholm  236.  Hansson Åsa, Grycksbo  237.  Harling Martin, doktor i pedagogiskt arbete vid Göteborgs universitet 238.  Harling Tinna, ordförande i Agape STO (Stenungsund, Tjörn, Orust) 239.  Harning Anita, v.ordf. Örnsköldsviks FN-förening 240.  Haskel Ingela, Smålandsstenar 241.  Hedberg Britt, välkomstgruppen Åre, volontär 242.  Hedblom Eva, Simrishamn    243.  Hedegaard Emma, Klippan 244.  Hedenbergh Madeleine, Vingåker  245.  Hejll Agnes, Falun   246.  Hellström Agneta, Skivarp   247.  Hellström Rolf A., pensionär, Västerås 248.  Henriksson Leif, Sävsjö  249.  Herkules Therese, Falun   250.  Heyman Hanna, Karlstad 251.  Heyman Hugo, Uppsala 252.  Heyman Jonatan, Uppsala 253.  Heyman Viveka, Uppsala 254.  Hildebrand Carin, Stockholm      255.  Hill Oskar, beteendevetare, Göteborg 256.  Hill Svensson Kerstin, leg. logoped, språkutredare, volontär och extra farmor, Västerås 257.  Hilmersson Anna, Klässbol  258.  Hinderson Gyllheden Charlotta, Örebro  259.  Hjelm Frykmo Eva, pensionerad lärare, Skultuna 260.  Hjortstam Kajsa, Rädda barnens lokalförening i Västerort, Hässelby 261.  Hjärpe Jan, professor emeritus i islamologi vid Lunds universitet 262.  Holgersson Ulrika, docent i historia vid Lunds universitet 263.  Hollowell Martina, Karlstad     264.  Holmgren Ingrid, Lögdeå  265.  Holmqvist Ingegerd, Karlstad 266.  Holmström Karin, psykolog, volontär, Västerås 267.  Holmström Kristina, Umeå    268.  Holzmann Beth, Siljansnäs  269.  Holzmann Maria, Falun  270.  Horne Jensen Birgitte, Stockholm  271.  Huberyc Ebba, silversmed, Rörum  272.  Hyrkäs Ingalena, Hammenhög    273.  Håll Lina, Falun  274.  Hållsten Eva, konstnär, ordförande Ebo Storsudret, asylsamordnare, Faludden, Gotland 275.  Härstedt Åsa, Falun 276.  Högberg Sara, Rörum 277.  Högerås Ingela, kvinnoläkare, Hudiksvall 278.  Högman Linda, administratör, Ängelholm 279.  Hökback Maria, Falun  280.  Imamovic Almina, jurist, Linköping  281.  Ivarsson Pia, filmpedagog, Tjörnarp 282.  Jacobsen Finn    283.  Jahr Elin, Falun   284.  Jansson Ann-Charlotte, Nyhammar     285.  Jansson Emily, Stockholm   286.  Jansson Eva, Stjärnsund      287.  Jansson Monica, Nynäshamn     288.  Jaric Peter, Uppsala 289.  Javanainen Marie, Gustafs 290.  Johansson Andreas, fil.dr. i religionshistoria och föreståndare vid South Asia Studies Network, Lunds universitet 291.  Johansson Annika, Falun   292.  Johansson Britta, Göteborg   293.  Johansson Britt-Marie, Falkenberg    294.  Johansson Eva E., Stockholm      295.  Johansson Inger, Gävle  296.  Johansson Jesper, lektor i socialt arbete vid Linnéuniversitetet 297.  Johansson Karin, Stockholm  298.  Johansson Kristin, Borrby 299.  Johansson Madeleine, Falun   300.  Johansson Margaretha, Västerås 301.  Johansson Maria, Uppsala 302.  Johansson Therese, Järfälla 303.  Johnsen Birgitta, Östhammar 304.  Johnson Helena, Hedemora     305.  Jonasson Jenni, volontär, Individuell Människohjälp, Umeå 306.  Jonasson Magnus, volontär, Bjursås 307.  Jonsson Christina, Enköping   308.  Jonsson Marie-Louise, Mölnlycke     309.  Jonsson Stefan, Orsa 310.  Jonsson Stefan, professor i etnicitet vid Institute for Research on Migration, Ethnicity and Society vid Linköpings universitet 311.  Josefsson Marie, Gällivare 312.  Juhlin Lena, volontär, Sala 313.  Jäger Eva, Falun  314.  Jönebratt Helena, Gislaved  315.  Kagart Lena, Duved   316.  Kallifatides Andér Gunilla   317.  Karbelius Leif, Kungälv 318.  Karlén Gunilla, Enskede 319.  Karlgren Anna, Sundbyberg  320.  Karlsen Lill, lärare i svenska som andraspråk, Riddarhyttan 321.  Karlsson Carina, Mora  322.  Karlsson Clara, Borlänge  323.  Karlsson Karin, volontär, Allmäningbo, Skinnskatteberg 324.  Karlsson Sten, Västerås   325.  Karlström Lillemor, Luleå  326.  Keihag Mia, Lidköping    327.  Kemi Carina , lärare, volontär, frivilligt familjehem, Haninge 328.  Kemppainen Reetta, Stockholm 329.  Kibrom Daniel, undersköterska, Skinnskatteberg 330.  Kinnvall Catarina, professor i statsvetenskap vid Lunds universitet 331.  Kjellgren Annika, Stockholm   332.  Klockljung Mats, volontär, pensionerad journalist, Glommerträsk 333.  Kollberg Ulla, Helsingborg  334.  Konwerski Amy, projektledare Peacemaker Club, Skaraborg 335.  Kornevall Ing-Gun, narkossköterska och volontär, Ystad 336.  Korvenranta Liisa´, Stockholm 337.  Kullander Karin, fritidspedagog, pensionär, Falun 338.  Kullenberg Monica, socionom och extramormor, Alsen 339.  Kvisler Kerstin, f.d. rektor, Örbyhus 340.  Källgren Susanna, Falun   341.  Kätting Åsa, Vamlingbo   342.  Lagerholm Therese, Linköping 343.  Lalander Philip, professor i socialt arbete vid Malmö universitet 344.  Lander Kristina, Stjärnsund  345.  Lanmark Ami, Göteborg    346.  Lannhard Maria, Kumla  347.  Lantz Maria, rektor för Konstfack i Stockholm 348.  Larberg Eriksson Sissel, socionom, Göteborg 349.  Larsson Chatarina, Stockholm   350.  Larsson Christian, Alingsås        351.  Larsson Cia, volontär, frivillighem, Hässleholm 352.  Larsson Else-Marie, Nyköping   353.  Larsson Emrika, volontär, Stockholm 354.  Larsson Hanna, Ystad   355.  Lea Eva, Björketorp    356.  Leander Eva-Marie, Brastad 357.  Lignell Tova, volontär, frivillighem, Göteborg 358.  Lilja Sofia, Visby   359.  Liljegren Lisa, socionomstuderande, Unga Feminister i Örebro 360.  Lind Ann-Louise, Sundborn 361.  Lindberg Anna, Sydasienforskare, Lunds universitet, grundare och ordförande Österlens stödförening för flyktinga 362.  Lindberg Hans, rektor Åarjel-Saemiej Skuvle 363.  Lindberg Irene, Simrishamn   364.  Lindberg Susanna, Stockholm    365.  Lindberg Wrange Ulla, pensionerad förskolelärare, Sunne 366.  Lindgren Frida, Åre   367.  Lindgren GunBritt, Fagersta  368.  Lindgren Zarah, Halmstad 369.  Lindh Evert, Åmål    370.  Lindholm Cathrin, Östersund   371.  Lindroth Sandra, Djura   372.  Lissel Therese, Falun  373.  Lissing Helena, inköpare, f.d. frivilligt familjehem, Billesholm 374.  Ljusberg Alva Marlen, utredare, Östersund 375.  Lohe Maria, verksamhetschef, Stockholm 376.  Lorenzoni Patricia, forskare vid Centrum för mångvetenskaplig forskning om rasism, Uppsala universitet 377.  Lund Anna, docent i sociologi vid sociologiska institutionen vid Stockholms universitet 378.  Lund Paulina, Falun  379.  Lundberg Anna, professor i välfärdsrätt vid Linköpings universitet 380.  Lundberg Ida, Skellefteå   381.  Lundblad Margareta      382.  Lundeberg Vanda, Stockholm   383.  Lunden Wennmyr Kerstin, familjehem, volontär, Sala 384.  Lundgren Annica, pensionär, Sösdala 385.  Lundh Helena, Grycksbo  386.  Lundin Saija, Trosa  387. Lundqvist Joakim, jurist, Botkyrka 388.  Lundmark Paola, Umeå  389.  Lundström Birgitta, volontär 390.  Lundström Eva, Malmö  391.  Löf Barbro, f.d. lärare, Älvkarleby 392.  Löfgren Eva, Arvika  393.  Löfgren Ingeborg, Dalby  394.  Löfstrand Ylva, Stockholm  395.  Maad Johanne, Svärdsjö  396.  Macken Nyberg Mena  397.  Magnusson Andreas, Vallda  398.  Magnusson Ann-Christine, Karlstad     399.  Magnusson Ann-Marie, Falun   400.  Malmberg Elly, förskole-grundskolelärare, Vellinge 401.  Malmberg Julia, Falun  402.  Malmberg Willy, CAD-ritare, Riddarhyttan 403.  Malmberg Eric, Falun  404.  Malmborg Linnman Maria af, regissör, Västerås 405.  Malmcrona Karin, gymnasielärare, kontaktperson, bonusmamma, familjehem 406.  Malmgren Elin, tandläkarstuderande, Malmö 407.  Martinsson Siv, Torsby  408.  Mases Petra, Falun  409.  Mattisson Irene, Uppsala 410.  Mattson Matilda, Karlshamn  411.  Mattsson Maria, Skinnskatteberg 412.  Meijer Rosmarie, Höganäs 413.  Melinder Karin, Röda korset, Åsarna 414.  Mellberg Monica, Falun   415.  Mellström Ulf, professor i genusvetenskap vid Karlstad universitet 416.  Mikaelsson Jaana, Falun   417.  Mill Per-Inge, Falun 418.  Minoque Karlsson Maria, lärare i svenska som andraspråk 1-4, Gotland 419.  Mira Carin, Bredaryd    420.  Mjönes Sara, Alingsås    421.  Molina Irene, professor i kulturgeografi vid Uppsala universitet 422.  Morgenstierna Hugo af, Ljugarn 423.  Mujic Amel, Falun   424.  Mulinari Diana, professor i genusvetenskap vid Lunds universitet 425.  Muratovski Tina, Borlänge        426.  Murray Annette, Malmö  427.  Myrstedt Vera, Stockholm       428.  Myrvold Kristina, docent i religionsvetenskap vid Linnéuniversitetet 429.  Månsson Annika, Askersund       430.  Mårtens Martti, pensionerad logoped, Västerås 431.  Mårtensson Bodil, Göteborg        432.  Mååg Sara, Falun  433.  Mäcs Romander Christina, kontaktperson, Flyktinggruppen Falun 434.  Möller Leif, Ystad   435.  Mörner Sara, Nyköping  436.  Neergaard Anders, professor i sociologi vid Linköpings universitet  437.  Nifwa Marita, Falun   438.  Nilhag Christina, lärare och frivilligt familjehem, Lund 439.  Nilsson Anna, medmänniska Falun 440.  Nilsson Berling Åsa, Burgsvik    441.  Nilsson Ingela, Luleå  442.  Nilsson Ingert, volontär, extra mormor 443.  Nilsson Karnerud Ki, psykoterapeut och volontär 444.  Nilsson Riitta, god man, Falun 445.  Nilsson Sofia, Mölndal 446.  Nilsson Susanne, Sollefteå  447.  Nissdal Ann-Margret, Malung  448.  Nolan Eva, Falun  449.  Nomark Åsa, Vallda  450.  Nordberg Sofia, Götene 451.  Nordenståhl Lena, Hudiksvall    452.  Nordin Sofia, lärare, Täby 453.  Nordling Vanna, doktor i socialt arbete, Malmö universitet 454.  Nordström Evy, pensionär, Lund 455.  Nordwall Monia, Hagfors 456.  Norén-Björn Eva, Stockholm  457.  Norelius Britt-Marie, digitalredaktör, Simrishamn 458.  Noreus Margareta, Solna 459.  Noreus Margaretha, medmänniska, socionom, pensionär 460.  Norlund Maria, Falun   461.  Norrgård Elin, Falun 462.  Nyberg Pia, Uppsala 463.  Nydahl Stikå Elisabeth, Falun   464.  Nyland Ilona, Falun 465.  Nyrén-Lundqvist Helena, Falun  466.  Nyström Camilla, pedagog, Göteborg 467.  Näs Madeleine, Växjö  468.  Näs Maria, Falun 469.  Odhelius Katinka, Strömsholm   470.  Olausson Robert, Bologna 471.  Olin-Hartmann Solveig, Borlänge   472.  Olofsson Rikard, Falun 473.  Olson Lena, Göteborg  474.  Olsson Bertil, Simrishamn 475.  Olsson Idun, Stockholm 476.  Olsson Torvi, volontär, Sala 477.  Oppegård Catherine, Grycksbo        478.  Orioli Catarina, Hässleholm    479.  Palmborg Annsan, förskolelärare, Norberg 480.  Palmér Inga, Nynäshamn  481.  Patzauer Personne Anna, socionom och medmänniska 482.  Paulsson Tomas, Stockholm   483.  Persson Anna, Mölndal 484.  Persson Tova, Linköping    485.  Persson-Kuylenstierna Annelie, folkskollärare, extra mamma, kontaktperson, Norrköping 486.  Petersson Lena, Västerås 487.  Petersson Rolf, Norrahammar   488.  Pettersson Catherine, Habo   489.  Pettersson Kicki, Malmö   490.  Pettersson Måns, Falun 491.  Pirttimaa Rosén Marja, Falun  492.  Plank Katarina, docent i religionsvetenskap vid Karlstad universitet 493.  Premmert Ulla, ordförande i Tillsammans Höör 494.  Primack, Teddy, språkgranskare, Borrby 495.  Qurbani Tara, Göteborg    496.  Qvarnström Eva, Uddeholm     497.  R. David, Göteborg   498.  Ragnarsdotter Ann-Marie, Ödeborg 499.  Ragnegård Malin, Falun 500.  Rahm Sjögren Helene, Uppsala 501.  Rasmussen Anna, Göteborg     502.  Rindsjö Inger, Stockholm    503.  Rissanen Maaret, medmänniska, Värmdö 504.  Ristolainen Tomas, Falun 505.  Rojas Marcela, Göteborg   506.  Rolén Monica, volontär och vän, Simrishamn  507.  Romin Agneta, kvinnoläkare och volontär, Falun 508.  Romin Linnea, pensionerad lärare, Gävle   509.  Rosén Anna, Hedemora        510.  Rosén Marie, Strömstad 511.  Rosencrantz Vojnikovic Eva, Helsingborg    512.  Rosengren Annette, författare och etnolog, Stockholm 513.  Rova Anna, Södertälje   514.  Runegård Sarah, Borlänge  515.  Runeson Magdalena, Göteborg      516.  Rydell Eleni, lärare, Borlänge  517.  Rydén Matilda, Nol     518.  Rydhult Evabritt, skolsköterska, Sundbornsbyn 519.  Rying Håkan, Storfors   520.  Råstander Birgitta, medmänniska och volontär, Skarpnäck 521.  Rönnbeck Josefin, lektor i historia vid Luleå tekniska universitet 522.  Saldes Persson Ana, Falun  523.  Salzer Pauline, Västerås      524.  Sandberg Carina, Kolsva  525.  Sandberg Lisa, Falun   526.  Sandberg Jessica, Falun   527.  Sander Åke, professor emeritus i religionsbeteendevetenskap vid Göteborgs universitet 528.  Sandlund Marianne, Vetlanda  529.  Sandvik Agnetha, volontär och extramormor, Färjestaden 530.  Sanfridsson Kenneth      531.  Schobet Ursula, Lidingö 532.  Schori Pierre, tidigare minister för migrations- och asylfrågor och FN-ambassadör 533.  Schultz Lena, extrafarmor, Uppsala 534.  Schäfer Bettina, barnmorska, Mora   535.  Schömer Eva, professor i rättsvetenskap, Högskolan i Kristianstad 536.  Schönbeck Titti, Tyresö 537.  Segerson Nisse, Tranås  538.  Segersten Jenny, Göteborg  539.  Sehlin Karin, Uppsala 540.  Selberg Niklas, jur.dr. vid Lunds universitet 541.  Selenius Terese, Stockholm     542.  Simonsson Ann, Vissefjärda     543.  Sivertsen Carlsson Liselotte, optikerassistent, Mora 544.  Sjunnesson Ingela, Uppsala 545.  Sjöberg Marika, Falun    546.  Sjöberg Peter, Falun 547.  Sjöblom Lars-Åke, Falun   548.  Sjöstrand Gerd, Emmaboda  549.  Sjöström Aasa Birgitta, präst, Halmstad 550.  Sjöström Carina, Lund  551.  Sjöström Cathrin, Stockholm   552.  Sjöström Helen, god man och medmänniska, Åre 553.  Sjöström Helen, Luz 554.  Skodo Admir, forskare i flykting- och Afghanistanstudier vid Lunds universitet 555.  Skoog Rebecka, Sollentuna 556.  Skure-Eriksson Vicki, kommunalråd Centerpartiet Västerås 557.  Sköld Ylva, Luleå 558.  Sköldebäck Lena, Västerås        559.  Sorin Ragnhild, medmänniska, Partille 560.  Sorsen Stina, Gällivare     561.  Spång Ulla, pensionär, Skellefteå 562.  Steen Margareta, Sundborn      563.  Sten Linnea, Göteborg      564.  Stenberg Leif, professor i islamologi vid Aga Khan university i London 565.  Steneröd Anna, Göteborg    566.  Stenlund Inger, Blattnicksele   567.  Stenslund Inger, Sorsele 568.  Stenström Karin, Karlstad  569.  Sterner Viktoria, Karlstad     570.  Stewart Lena, Ale  571.  Stigzelius Viveka, Arvika  572.  Strömbeck Lisa, konstnär, Borrby 573.  Strömbom Eva, Visby  574.  Stuart-Beck Jessica, Arvika  575.  Stumle Birgitta, Hemse  576.  Stöckman Ute, lärare, Vansbro 577.  Sulin Cecilia, Falun  578.  Sundberg Droppen, Falun       579.  Sundh Cecilia, Storuman   580.  Sundin Sten, Falun   581.  Sundqvist Eva, Mora   582.  Sundström Margaretha, pensionär, volontär, Bromma 583.  Sundström Margareta, Stockholm   584.  Svan Maja¸ Mora    585.  Svensson Bo, Värends Nöbbele 586.  Svensson Boel, Göteborg 587.  Svensson Lars, f.d. socialchef, volontär, Västerås 588.  Söderlind Mats, Stockholm    589.  Söderling Kerstin, Malmö   590.  Tauriainen Tuula, Falun   591.  Tedenljung Sara, Sunnemo 592.  Tellström Greta, Huddinge     593.  Thedvall Jenny, Västerås 594.  Thelander Nina, lektor i pedagogiskt arbete vid Karlstads  universitet 595.  Thorberg Britt-Louise, Fårösund  596.  Thorén Anders, volontär Kompis Falun 597.  Thorén Anette, undersköterska, Nyköping 598.  Thurén Lundberg Lotta, undersköterska, Falun  599.  Thurén Anders, Falun   600.  Thuresson Lotta, Falun   601.  Timm Nora, Höör 602.  Tolvhed Helena, docent i historia vid Stockholms universitet 603.  Torgnysdotter Anette, Klintehamn   604.  Torsson Mimmi, Johannehsov    605.  Tota Sonia, Lund   606.  Trulsson Åsa, fil.dr. biträdande lektor i kultursociologi vid Linnéuniversitetet 607.  Tryggestrand Wiwiette, Köpingsvik  608.  Turesson Anita, Eskilstuna    609.  Turgman Gruian Emily, Lund  610.  Turpin Sara, skådespelare, Stockholm 611.  Tånneryd Eva, verksamhetsutvecklare NBV, Kramfors 612.  Tänne Lovisa, Falun 613.  Tönne Anders, Stockholm    614.  Tönne Julia, Falun   615.  Tönne Kristin, Göteborg  616.  Tönne Helena, Stockholm    617.  Törnegren Gull, Falun  618.  Törnfeldt Maria, Falun  619.  Törngren Kerstin, integrationssamordnare, Skinnskatteberg 620.  Törnqvist Marit, författare och illustratör, Ödeshög 621.  Unander Carin, Simrishamn  622.  Wahlstedt Karin, Fagersta 623.  Wahrenstedt Anki, Stockholm  624.  Waisman Gisela, Nacka  625.  Wakeus Ulrika, Kungsbacka  626.  Wallström Maria, Falun  627.  Walton Ann, Höör  628.  Vanberg Ingela, Västerås  629.  Wauge Yvonne, frivilligt familjehem, Västerås 630.  Wendorf Gerd, volontär, vän, frivilligt familjehem, Edsåsdalen 631.  Wennergren Sara, Romelanda      632.  Wennmyr Per-Erik, volontär, Sala 633.  Wentzel Inger-Maria, Falköping  634.  Wermelin Linnea, Herrljunga      635.  Wessman Birgitta, medmänniska, Fide, Gotland 636.  Westberg Annika, Burgsvik     637.  Westerman Ninni, Havdhem 638.  Westlund Ingmari, Västerås 639.  Westlund Annette, Borlänge       640.  Wiborgh Meta, ordförande i Föreningen Ideella Familjehem i Luleå 641.  Wickander Kerstin, Falun 642.  Wickman Fatima, barnmorska, Falun  643.  Widén Anita, Burgsvik      644.  Vik Gun, Linköping       645.  Viklund Sonja, arbetsgivare för ensamkommande, Mora   646.  Wikström Barbro, Karlstad        647.  Wilhelmsson Maja, Filipstad  648.  Williams Elisabet, Ljungbyhed 649.  Willmer Åsa, Falun 650.  Wingqvist Patricia, Falun   651.  Winther Marie, Killeberg  652.  Viredius Lena, konstnär, Österlens Stödförening för Flyktingar, Brännorna 653.  Wittmeyer Gunnel, volontär, Ystad 654.  Vogt Lisen, Mora    655.  Wrange Staffan, pensionerad lärare och skolledare, Sunne 656.  Wulff Mille, Torsby  657.  Wästfeldt Gustafsson Birgitta, Stockholm  658.  Wätte Emma, Järna  659.  Ylipää Ingegerd, Pajala 660.  Younes Angelica, Falun  661.  Zakarya Ammar, Tomelilla 662.  Zakrisson Olivia, Falun 663.  Zanotti Kristina, ideellt familjehem, medmänniska, pensionär, Höllviken 664.  Åberg Anette, Borrby  665.  Åkerblom Eva, Lund  666.  Åkerlund Karin, Uppsala 667.  Åkerlund Victoria, rektor, volontär, Norberg 668.  Åström Anneli, volontär, Falun 669.  Öborn Monica, socionom, volontär, Agape, Göteborg 670.  Ödling Victoria, Sundsvall 671.  Ödman Kerstin, Kvissleby   672.  Öhrnell Elisabet, Östersund     673.  Öhrner Kerstin, frivilligt familjehem, Järna  674.  Öst Betty, Göteborg  675.  Öst Lennart, pensionär, Borlänge 676.  Österberg Eva, professor emerita i historia vid Lunds universitet 677.  Österlund Johanna, Hemse

Janina Bengtsdotter

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.