Låt Juan få stanna i Sverige och fortsätta med sina musikstudier!

Kontakta namninsamlingens skapare

Pengainsamling till Juans återresa!

2018-06-02 12:30:18

Hej!

Som ni alla vet så fick vår vän Juan Bosco Palacios Tario lämna Sverige på orättvisa grunder denna vår. Han kom hit själv vintern 2015 med sin fiol och drömmen om att få utbilda sig till professionell musiker. Efter att han nu vägrats tillstånd att stanna i Sverige samt fått ett inreseförbud så har han därefter överklagat beslutet och väntat på ett sista besked i London. Vi alla har kämpat för, och haft hopp om att han skulle få återvända till Sverige inom kort.

Processen har nu blivit betydligt längre än vi trott och han får inte heller stanna i London längre än 3 månader.

Vi, inklusive han själv, har därför insett att det bästa alternativet för Juan är att åka tillbaks till El Salvador, samla sig och jobba ihop pengar för att sedan ansöka om tillstånd igen om något/några år.

Denna process har ruinerat honom och han har inte själv råd att betala för en biljett tillbaks till El Salvador. Därför ber vi nu om hjälp att samla ihop så mycket som det går för att han ska kunna betala biljetten och frakta sina ägodelar som han har kvar i Sverige.

Swisha gärna vad ni än kan till 0722830484 med meddelandet “Juan”.

Även om det endast är små summor ni kan bidra med så hjälper det Juan enormt i slutändan.

Tack
/Juan och Juans vänner

Isidor Estrada

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.