Namninsamling mot Tyresö kommuns beslut att etablera masshantering och stenkross vid Storängen, Raksta

Kontakta namninsamlingens skapare

Beslutet flyttat till i februari.

2018-01-18 19:23:43

Det var tidigare beslutat att miljö- och samhällsbyggnadsutskottet skulle återuppta ärendet om masshantering och stenkross vid Storängen den 24de januari.   Detta har nu flyttats till i utskottets möte i februari med hänvisning till att det finns ett antal frågor som behöver besvaras innan man kan ta ett beslut. Dessutom vill man stämma av med Länsstyrelsen samt finna ut eventuella alternativ.

mvh, Micke

Mikael Persson, Raksta

Ärendet om masshantering och stenkross vid Storängen lyfts åter till behandling.

2018-01-14 12:44:46

Efter påtryckningar och tidningsartiklar samt p.g.a. Miljöpartiets initiativ lyfts ärendet om masshantering och stenkross vid Storängen åter till behandling.   Den 24:de januari vid miljö- och samhällsbyggnadsutskottets sammanträde tas frågan upp igen!

Jag har under förra veckan skickat en elektronisk kopia av namninsamlingen till samtliga ledamöter vid miljö- och samhällsbyggnadsutskottet och idag skriver jag ut en papperskopia som, under kommande vecka, ska presenteras för nämnda grupp.

Dock, än finns ingen anledning till att stänga namninsamlingen.  Fyll på med fler underskrifter.  Inte förrän vi vet att planerna för en permanent anläggning skrotas är det dags att stänga ned.

Tack för erat stöd!

mvh, Micke

Sammanträdesprotokoll från 2017-12-12.  Se §170.

Kommande dagordning kommer att anslås här

.

Mikael Persson, Raksta

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.