rättentillsinafamiljer

Kontakta namninsamlingens skapare

En oändlig tacksamhet till alla ni som hjälpt till i kampen för våra barn.

2018-05-19 13:27:22

VI HAR VUNNIT!!!

Vi vann!! Den 19/2-2018 slog migrationsdomstolen fast att Eddie, Emir och Izeta och deras mamma ska få stanna. Den 13/3-2018 fastslogs domen och äntligen kunde vi fälla ner våra axlar helt från det spända läge där vi haft dem under senaste året.

Man kan tycka att vi direkt efter det borde bli fulla av energi och dansa av glädje dygnet runt. Det var inte det som hände. Vi har sedan dess känt en oerhörd tacksamhet för att vi fått så enormt mycket stöd och hjälp från er, vi har känt denna glädje som berusar, och vi känner en stor ödmjukhet inför att så många människor reste sig upp och sa ifrån. Däremot så la sig en förlamande trötthet över oss. Vi gick in i vår vardag, vi stängde ner från offentlighetens ljus och vi försökte få ner andningen. Vi har nog haft svårt att förstå att allt verkligen är över - och kanske är det först nu som vi förstår hur oroliga vi verkligen har varit.

Vi ber om ursäkt för att vi inte har återkopplat till er tidigare, vi hamnade i en bubbla som var svårt att ta sig ur med tvång. Nu har bubblan börjat försvinna av sig själv, orken kommer sakta tillbaka och nu vill vi dela vår glädje med Er alla - vi vill tacka Er alla från botten av våra hjälrtan.

Om ni tycker att en liten underskrift och en liten kommentar inte var så märkvärdigt - vill vi berätta för just DIG som gjort detta - att det har varit avgörande för oss. Våra dagar har bestått av att läsa in oss på forskning, landrapporter, arbeta med media, skriva till politiker och tjänstenmän, söka kunskap, hitta sakkunniga, få referenser, ha samtal med jurister, etc. Det har varit slitsamt att under hela detta arbete fortsätta att hålla ihop en vanlig vardag.

När vi har känt att vi inte längre orkar, när vi har stött på motstånd och trott att vi måste ge upp - det är DÅ som vi fått kraft och energi av alla ER.
Vi har då gått in på denna sidan, sett hur fler och fler skrivit under, sett all medmänsklighet, all kunskap, allt civilkurage och all kraft som finns i vårt land. Tårarna har runnit längs kinderna medan vi läst, men det har känts som en kram och tröst som resulterat i att vi sedan torkat tårarna och kavlat upp ärmarna igen. Det är NI som gett oss kraft att orka.

Så nu avslutar vi denna sidan - och vi skickar ut en oändlig tacksamhet till er allihopa. Och det gör vi med en inbjudan till en Glädjefest!

Stort tack och välkomna!

Glädjefest!

Tack alla som har stöttat oss på olika sätt och vet hur viktiga barnen är.
Vi vill tillsammans med Er alla fira att barnen Eddie, Emir och Izeta och deras mamma har fått sitt permanenta uppehållstillstånd.
Den 16 Juni 2018 kl. 14.00-16.30 på Metallgatan 31 i Ängelholm (EFS-kyrkans lokaler).
Anmälan görs på mail: halloj.edemiz@gmail.com senast den 9 juni.
Klädsel: Alla som vill får väldigt gärna klä ut sig.

Vi bjuder på tårtbuffe och lite roliga aktiviteter.
Detta är en fest för alla – oavsett ålder, där vi kan få en upplevelse av hur vi, tillsammans många små människor hjälptes åt, och med gemensamma krafter lyckades.
En fest där vi tillsammans kan få mötas och glädjas!
Välkomna!
Hälsar Storfamiljen till Eddie, Emir och Izeta

Tre familjehem i Skåne

Vi är så oerhört tacksamma❤️

2017-10-27 18:49:04

Hej alla,

Vi vill bara tacka er alla för allt ert stöd. Vi kämpar på, överklagan är inne och vi väntar nu. Som det ser ut nu så kommer vi snart att avsluta denna namninsamling och lämna den till advokaten som lämnar den till migrationsdomstolen. Vi kommer också att lämna den till politiker och andra beslutsfattare. Någon datum är ännu inte satt för avslut men vi tror ca, 2 veckor.

Vi hoppas under kommande två veckor att vi ska kunna sprida detta ytterligare.

Du som får detta meddelande HAR redan gjort en stor insats - och ändå ber vi om ytterligare hjälp. Fortsätt sprid till alla du känner och alla du inte känner. Det här är fruktansvärt, och hade det fått svenska folket att resa sig mot dessa beslut, så hade vi familjehem sprungit skrikande genom Sveriges avlånga land. Men, nu ber vi er att hjälpa oss att föra detta skrik vidare - ”stoppa beslut som krossar barns framtid och liv”!

Och vet att vi familjehem sitter på kvällarna och läser era underskrifter och era motiveringar. Det är NI som ger oss kraft att resa oss igen när maktlösheten trycker ner oss.

Tack❤️