Ja till sjukvårdsförsäkring i Thailand

Kontakta namninsamlingens skapare

Förslag till ny Prisvärd Thailändsk sjukvårdsförsäkring

2018-03-29 07:21:53

SAMS (Samorganisationen för Svenskföreningar i Thailand) arbetar tillsammans med Bangkok Insurance Brokers Co. Ltd (BIB) för att initiera Den Största Gruppsjukvårdsförsäkringen För Utlänningar i Thailand. En prisvärd försäkring för alla oavsett ålder med täckning för både olyckfall och sjukdom. Ingen sjukdom är undantagen, täcker den försäkrades alla existerande sjukdomstillstånd. Premien uppskattas att bli från drygt 2.000 baht/månad

Huvudpunkterna av förslaget finns i dokumentet Proposal of new Thai health insurance, svenska.pdf.

Om du är intresserad av denna försäkring och med stor sannolikhet vill teckna försäkringen om den finns tillgänglig, registrera då ditt namn på:

www.insurance-in-thailand.com/affordable-health-insurance-for-anyone-in-thailand/

Eventuella frågor kan skickas till kjell.nystrom@gmail.com .

Var vänlig och informera alla dina vänner, Facebook/Forum-vänner och grupper.

Udon Thani 2018-03-29

Skriv brev till beslutsfattare

2017-04-02 08:06:03

Hej,

Ett antal personer, mig inkluderat, har skickat brev till olika makthavare och uttryckt sina synpunkter på avsaknad av sjukvårdsförsäkring för skattebetalare utanför EU/EES samt synpunkter på den föreslagna höjningen på 25% av SINK.

Får jag be er alla som skrivit under att också skicka e-mail eller brev till politiker, beslutsfattare, organisationer och andra som ni tror kan påverka och besluta i dessa frågor.

Exempel på brev finner ni via följande länk https://www.dropbox.com/sh/i4vr7kc1uz9mi2s/AABHxaYebfx45fZcnAabENXwa?dl=0

Där finns också en fil med de e-meiladresser som tidigare brevskrivare använt.

Glöm inte att avsluta era brev med namn, adress, telefon, e-mail adress eller annan kontaktinformation annars är det risk att det hamnar i papperskorgen hos mottagaren.

Hör av er till mig om ni inte kommer åt mappen och de exempel som finns där.

Om ni skickar ett brev, kopiera mig (kjell.nystrom@gmail.com)

Tack på förhand

Vi behöver fler namnunderskrifter

2017-01-09 04:37:27

Vi har fått in cirka 1500 namnunderskrifter men vill gärna få många fler. Utredningen avslutas i slutet av denna månad och remisstiden börjar. Ju fler namnunderskrifter vi har ju tyngre väger svaren på remissen.

Jag vill be samtliga som redan skrivit under att be en familjemedlem, vän, arbetskamrat eller annan att också stödja oss genom att ge sin underskrift. Om samtliga skaffar fram ytterligare minst en underskrift dubblerar vi ju antalet.

Med hopp om många fler namnunderskrifter och hopp om de bra förslag från utredningen

Kjell Nyström

Sprid budskapet och dela denna namninsamling!

Var vänlig berätta för så många personer som möjligt om den här namninsamlingen. Ju fler människor som skriver under namninsamlingen, desto mer uppmärksamhet kommer den att få från media och beslutsfattare.

Sponsra annonsutrymme för denna namnlista för att det ska visas längst ner på webbplatsen. Vi har tusentals besökare varje dag, så det här är ett mycket effektivt och billigt sätt att ge en namninsamling mer uppmärksamhet.