Låt Michael Maina få stanna i Sverige

Kontakta namninsamlingens skapare

Michael får sitt fall omprövat

2016-08-30 15:37:59

Vi är oerhört tacksamma för att just du deltagit och uttryckt ditt stöd för Michael. Så här skriver han på sin facebook:

"Den 2/7 var en milstolpe i mitt liv. Då inleddes många frukost-, lunch- och middagssamtal hos nära och kära av den fruktansvärt chockande artikeln ”Uppskattad lärare måste lämna landet efter 6 år” (som skrevs av DT).

Dag efter dag ringde/skrev många kända som okända personer med uppmuntrande och tröstande meddelande och inte minst fick jag tips, idéer och förslag som var värda att tänka på.
Idag vill jag passa på att uttrycka min glädje, tacksamhet och uppskattning tiller alla som har varit insatta i mitt fall gentemot migrationsverket och visat ert stöd och ert engagemang genom att sprida artikeln, skriva på uppropet samt vidarebefordra till era vänner, familjemedlemmar och arbetskamrater för påskrifter och kommentarer.
Det finns inte tillräckligt med beskrivande ord om hur innerligt tacksam jag är. I dagsläget har migrationsverket preskriberat hotet om avvisning och härmed gett mig en ny chans för en omprövning från början.
Till er alla underbara och fantastiska människor som har varit oroliga och undrat vad det blev av ”Han” Maichael vill jag upplysa om att han är kvar och arbetar för fullt och äntligen är han trygg och säker i sitt hem.

Tusen tack!"

Ruben Johansson

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.