Cykelväg 2015

Namninsamling inlämnad till kommunen

2015-05-27 21:06:30

Hej!

För några dagar sedan lämnade vi in namninsamligen till kommunen. Den lämnades in till den person som håller i arbetet med cykelbanorna och även den person som är formellt ansvarig för införandet av cykelvägar liksom dragning av vatten och avlopp. På deras förslag skickades den även till kommunens officiella adress så att den registrerades och kom till beslutsfattarna.

Nedan är det brev som vi skickade tillsammans med namninsamlingen.

Vänligen,

Leena och Klas

Hej!

Vi är många ute på Ingarö som är glada för att ni har börjat byggnationen av gång- och cykelvägen från Brunn längs Mörtviksvägen.   Vi är också angelägna att cykelvägen inte bara byggs till Fagerholm utan att byggnationen fortsätter hela den planerade sträckan till Klacknäsvägen. Vi är så angelägna att många av oss har gjort en namninsamling i förhoppningen att det bidrar till att ni bygger färdigt sträckan så snart som möjligt trots de utmaningar som finns.

Vår önskan utgår från värdet det skulle ge alla barn och vuxna som bor längs Mörtviksvägen att kunna cykla till varandra och fram och tillbaka till skola, träning och annat i Brunn. Och kanske det viktigaste av allt – att vi kan cykla och gå på ett säkert sätt! Många av kommentarerna till namninsamlingen handlar just om den stora trafikfara den smala vägen utgör för både gångtrafikanter och cyklister.

En annan sak som tagits upp i flera kommentarer är hur man skulle kunna få till en cykelväg vid Abborrsjön, där ett förslag som kommit upp några gånger är att låta cykeltrafiken gå långs Abborrvägen och sedan Enkärrsvägen ut igen till Mörtviksvägen.   Bifogat finns namninsamlingen från 366 personer och nedan finns representativa kommentarer. Hela namninsamlingen finns på http://www.skrivunder.com/cykelvag2015.

Vi hoppas att ni arbetar för att bygga färdigt GC-vägen hela vägen från Brunn till Klacknäsvägen och ni får gärna återkomma med de tidplaner som finns för detta.

Klas Nygren

Lämnar in namninsamlingen efter Kristi himmelsfärd

2015-05-11 04:44:53

Hej!

Flera personer har återkommit och bett oss avvakta med att lämna in namninsamlingen någon vecka för att alla ska få möjlighet att skriva under. Vi har därför bestämt oss för att avvakta till efter Kristi himmelsfärdshelgen med att lämna den vidare till kommunen.

Vi har lagt ut lappar om denna namninsamling i ett 500-tal brevlådor längs vägen, och några föreningar har skickat ut information om namninsamlingen, men du får gärna hjälpa till att sprida informationen så att den när så många som möjligt.

/Familjen Nygren

Familjen Nygren

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.