542

För Knislinge som by och för Östra Göinge Kommun är det viktigt att erbjuda många kommunikationer så kommunen kan öka antalet invånare som flyttar in och minskar antalet invånare som flyttar ut. Man måste kunna bo i Knislinge och gå på skola/jobba i Hässleholm utan att tvingas, som det förmodligen blir, att byta buss i Broby för att kunna ta sig till Hässleholm. Vi har en av kommunens största turistattraktioner strax utanför Knislinge, Wanås Slott, och en slopad busslinje mellan Hässleholm-Knislinge skulle då innebära att de som bor i Vanås eller Gryt, blir helt utan bussförbindelse. Är man en äldre man eller kvinna så kanske man inte klarar av att åka turen om Broby för man vill ha det så enkelt och bra som möjligt. Tanken med den här sidan är att få invånarna i Östra Göinge Kommun och framför allt i och runt Knislinge, att höja rösten och protestera så vi kan få ha linje 542 mellan Hässleholm-Knislinge kvar. Så, om du tycker att vi ska få behålla 542-linjen Knislinge-Hässleholm så skriv under här!